اخبار ورزشی چهارشنبه 27 شهریور

توضیح کوتاه : برای دنبال کردن آخرین خبر های داغ ورزشی به صورت لحظه به لحظه حتما صفحه سوت در فیس بوک را لایک کنید. امیر خسرو جردی آخرین اخبار و حاشیه های ورزشی را برای شما به دیوار سوت آویخته است. با ما همراه باشید و سوت را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

صفحه سوت در فیس بوک

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا با دیدار استقلال تهران و بوریرام تایلند پیگیری می شود.

دراین مرحله عصر امروز چهار دیدار برگزارمی شود که طبق برنامه، استقلال تهران دربانکوک پایتخت تایلند به مصاف بوریرام این کشور می رود.آبی پوشان پایتخت که دربازی رفت با تک گل خسرو حیدری حریف خود را شکست دادند دراین دیدار درصورت کسب یک تساوی نیز به جمع چهار تیم برتر قاره کهن راه خواهند یافت.
درسایر بازی های دور برگشت، الشباب عربستان با کاشیوا ریسول ژاپن، لخویا قطر با گوانگژو چین واف سی سئول کره جنوبی با الاهلی عربستان رودرروی یکدیگر قرارخواهند گرفت.
تیم کشتی آزاد ایران دردومین روز رقابت های قهرمانی بزرگسالان جهان تنها دو مدال برنز کسب کرد.
درادامه این مسابقات که دربوداپست پایتخت مجارستان برگزار می شود دیروز دروزن 60 کیلوگرم، مسعود اسماعیل پور ملی پوش تیم ایران پس از استراحت دردور اول، دردور دوم حاجی علی اف ازآذربایجان را شکست داد، سپس از سد بینکوفسکی از لهستان گذشت و با برتری مقابل هامفری آمریکایی به مرحله نیمه نهایی راه یافت، اما دراین دور با قبول شکست مقابل بخان گوی گریف از روسیه راهی دیداررده بندی شد که دراین مبارزه آرتور آراکیلیان از ارمنستان را 7به صفر مغلوب کرد و با کسب مدال برنز این وزن، نخستین مدال خود را دررقابت های بزرگسالان جهان بدست آورد.
دروزن 84 کیلوگرم، احسان لشگری دارنده مدال برنز المپیک لندن دردورهای اول، دوم و سوم حریفان کلمبیا، روسیه و گرجستان را مغلوب کرد، اما درمرحله یک چهارم نهایی مغلوب سالاس از کوبا شد ونتوانست به مرحله نیمه نهایی راه یابد.لشگری درگروه بازنده ها ابتدا سوخی اف ازبکستانی را شکست داد و به دیدار رده بندی صعود کرد، که دراین مسابقه، با غلبه 6-4 برتایمورازفری اف از اسپانیا به نشان برنز دست یافت.
و دروزن 120 کیلوگرم، کمیل قاسمی که درالمپیک لندن به مدال برنز دست یافته بود دردورهای اول و دوم مقابل رقیبان قزاقستان و قرقیزستان به پیروزی رسید، اما دردور سوم مغلوب دلاگنف آمریکایی شد و چون دلاگنف درمرحله نیمه نهایی به رقیب اوکراینی باخت، قاسمی از دور رقابت ها حذف شد و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.
درآخرین روز رقابت های کشتی آزاد امروز دروزن 74 کیلوگرم، عزت الله اکبری عضو تیم ملی ایران در دور اول با الکساندر بورکا از مولداوی مسابقه می دهد ودر صورت پیروزی در دور دوم با برنده گرجستان و کانادا روبرو خواهد شد.

چند خبرکوتاه

درادامه رقابت های بسکتبال قهرمانی باشگاه های آسیا درامان پایتخت اردن، دیروز تیم فولاد ماهان سپاهان درآخرین دیدارخود درمرحله مقدماتی 97-83 از سد ای اس یو اردن گذشت و با این برد با ارزش، به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شد.ماهان دردور بعد پنجشنبه به مصاف نماینده هند می رود.
نوشاد عالمیان ملی پوش تیم پینگ پنگ ایران به دعوت فدراسیون جهانی دررقابت های جهانی دررده مردان، موسوم به جام جهانی مردان شرکت خواهد کرد.
این برای نخستین بار است که یک ایرانی دراین پیکارها حضور پیدا می کند. مسابقات این دوره، از 3 الی 5 آبان امسال(25 اکتبر الی 27 اکتبر) درسالن “هال دو پایر” در شهر ورویرز بلژیک برگزار می‌شود.
خسوس سرمربی اسپانیایی تیم ملی فوتسال ایران 15 بازیکن را به اردوی تدارکاتی این تیم دعوت کرد.
ملی پوشان فوتسال ایران خود را برای شرکت دررقابت های جام جهانی کوچک که اواخر مهر امسال دربرزیل برگزارمی شود آماده می کند.
مرحله گروهی رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی پرگل، منچستر یونایتد، رئال مادرید و بایرن مونیخ آغازشد.
بازی های این مرحله شب گذشته با برگزاری هشت دیدار درگروه های یک تا چهار پیگیری شد که درگروه یک، منچستر یونایتد انگلیس با درخشش وین رونی درورزشگاه خانگی خود، اولدترافورد، بایرلورکوزن آلمان را 4-2 درهم کوبید.
دراین دیدار رونی دوبار، رابین فن پرسی و آنتونیو والنسیا برای شیاطین سرخ گلزنی کردند.دردیگر مسابقه این گروه، شاختار دونتسک اوکراین 2به صفر میزبانش رئال سوسیداد اسپانیا را شکست داد.
درگروه دو، رئال مادرید اسپانیا با هت تریک کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی اش، میزبان خود گالاتاسرای ترکیه را با نتیجه پرگل 6-1 درهم کوبید.رونالدو سه بار، ایسکو و کریم بنزما دوبار دراین دیدار برای کهکشانی های مادرید گلزنی کردند.دردیگر مسابقه این گروه، یوونتوس ایتالیا درمصاف با میزبانش کپنهاگن دانمارک 1-1 مساوی متوقف شد.
درگروه سه، پاری سن ژرمن فرانسه درمصاف با المپیاکوس یونان به برتری پرگل 4-1 رسید. ادینسون کاوانی، تیاگو موتا دوگل و مارکوئینهوس، گل های سن ژرمن را دراین بازی به ثمررساندند.
دردیگر دیدار این گروه، بنفیکا لیسبون پرتغال 2به صفر اندرلخت بلژیک را با شکست بدرقه کرد.
و درگروه چهار، بایرن مونیخ آلمان، مدافع عنوان قهرمانی درورزشگاه خانگی خود آلیانز آره نا 3به صفر زسکا مسکو روسیه را مغلوب کرد.
دیوید آلابا، ماریو مانزوکیچ و آرین روبن دراین بازی برای بایرن گلزنی کردند.دردیگر مسابقه این گروه، منچستر سیتی با همین نتیجه میزبانش ویکتوریا پلژن جمهوری چک را از پیش رو برداشت.

امیر خسروجردی تحریریه ورزشی تلویزیون ایران فردا