اخبار ورزشی سه شنبه 26 شهریور

درپایان روز نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان، تیم ملی ایران صاحب دو مدال زرین طلا شد. این مسابقات دیروز دربوداپست پایتخت مجارستان آغاز شد که طی آن درسه وزن 55 ، 66 و 96 کیلوگرم، حسن رحیمی و رضا یزدانی تیم ایران را صاحب دو نشان با ارزش طلا کردند. دروزن 55 کیلوگرم، حسن رحیمی آزادکار تیم ملی ایران با شکست حریفانی از قزاقستان، کره جنوبی و قزقیزستان به مرحله نیمه نهایی راه یافت که دراین دور دردیداری دشوار، نریمان اسرافیلوف روسی را مقتدارنه شکست داد و راهی دیدار نهایی شد.رحیمی درمبارزه فینال رودرروی آمیت کومار از هند قرارگرفت و دریک دیدار نفس گیر، این حریف را 2-1 مغلوب کرد و ضمن کسب مدال طلای این وزن، انتقام شکست سال قبل مقابل کشتی گیر هندی درالمپیک لندن را گرفت. با این مدال طلا، ایران پس از 42 سال درسبک وزن، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.ابراهیم جوادی درمسابقات جهانی 1971 صوفیه بلغارستان دروزن 48 کیلوگرم یک مدال طلا برای ایران به ارمغان آورده بود. سزار آکگول ازترکیه و نریمان اسرافیلوف ازروسیه به مدال های برنز این وزن دست یافتند. دروزن 96 کیلوگرم نیز، رضا یزدانی کاپیتان تیم ملی ایران که پس ازمصدومیت یک ساله دوباره دررقابت ها شرکت کرده بود، با کسب مدال طلا، بازگشتی پیروزمندانه به دنیای کشتی داشت. یزدانی دردور اول با قرعه استراحت روبرو شد، دردور دوم ایوان یانکوفسکی از بلاروس را مقتدارنه شکست داد، وی دردور سوم داتو کراشویلی گرجستانی را 8-2 از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.یزدانی دراین مرحله پاولو اولینیک ازاوکراین را شکست داد و گام به مسابقه نهایی گذاشت.کاپیتان تیم ملی ایران درمبارزه فنیال به مصاف ختاک گازیموف از جمهوری آذربایجان رفت واین حریف را نیز 4-2 شکست داد وگردن آویز طلا را از آن خود کرد. مدال‌های برنز این وزن به پاولو اولینیک ازاوکراین و آنزور بولتوکائف از روسیه رسید. ودروزن 66 کیلوگرم، مهدی تقوی دردور اول حریف آمریکایی را از پیش رو برداشت، اما دردور دوم مقابل الکساندرکونتایف از بلاروس شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.قرعه کشی اوزان، 60، 84 و 120 کیلوگرم نیزدیروز برگزارشد که طی آن، مسعود اسماعیل پور، احسان لشگری و کمیل قاسمی حریفان خود را شناختند.در60 کیلوگرم، مسعود اسماعیل پور در دور اول استراحت دارد و سپس در دور دوم به مصاف حاجی علی اف از آذربایجان می رود.اسماعیل پور دردور سوم با برنده مسابقه لهستان و آفریقای جنوبی روبرو خواهد شد.در84، احسان لشگری دردور نخست به مصاف مارتینز ازکلمبیا می رود، سپس دردور دوم با برنده‌ مسابقه کودای ماگومدواف از روسیه و آنتوین از برزیل دیدار دارد و دروزن 120 کیلوگرم، کمیل قاسمی ابتدا با دولت شابانبای ازقزاقستان مصاف می دهد.قاسمی در دور دوم با برنده مسابقه قرقیزستان و آلمان روبرومی شود. عزت‌الله اکبری آخرین نماینده‌ کشتی آزاد ایران امروزوزن‌کشی خواهد کرد، تا چهارشنبه درآخرین روز این دوره از مسابقات دروزن 74 کیلوگرم به میدان برود.

چند خبرکوتاه درادامه مرحله مقدماتی رقابت های بسکتبال قهرمانی باشگاه های آسیا درامان اردن دیروز تیم فولاد ماهان سپاهان نماینده ایران دردومین دیدار خود مقابل الهلال بحرین به برتری 142-100 رسید و صاحب دومین برد دراین مسابقات شد.ماهان درسومین مسابقه امروز به مصاف ای اس یو اردن رفته است.

دور برگشت مرحلیک یک چهارم نهایی رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا فردا با چهار دیدار برگزار می شود که طی آن، استقلال تهران دربانکوک تایلند به مصاف بوریرام این کشور می رود.دیدار رفت با برتری یک به صفر آبی پوشان خاتمه یافت.استقلال درصورت کسب یک تساوی نیز به جمع چهار تیم برتر این دوره راه خواهد یافت.

سعید آذری با رای اعضا هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن اصفهان به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه انتخاب شد.

درآخرین دیدار هفته چهارم رقابت های فوتبال لیگ برتر انگلیس شب گذشته لیورپول درزمین سوانسی درحالی که 2-1 از میزبان خود پیش بود درپایان، 2-2 مساوی متوقف شد.گل های این دیدار را شلوی و میچو برای سوانسی و استوریچ و ویکتور موزس برای لیورپول به ثمر رساندند.لیورپول با این نتیجه 10 امتیازی شد و صدر جدول رده بندی را بازپس گرفت.

مرحله گروهی رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری هشت دیدار آغاز می شود که طبق برنامه درگروه یک، منچستر یونایتد با بایرلورکوزن و رئال سوسیداد با شاختاردونتسک اوکراین به مصاف هم می روند.درگروه دو، گالاتاسرای ترکیه با رئال مادرید اسپانیا و کپنهاگن دانمارک با یوونتوس ایتالیا به دیدار هم می روند. درگروه سه، المپیاکوس یونان با پاری سن ژرمن فرانسه و بنفیکا پرتغال با اندرلخت بلژیک با هم دیدار دارند و درگروه چهار، بایرن مونیخ آلمان با زسکا مسکو روسیه و ویکتوریا پلژن جمهوری چک با منچستر سیتی انگلیس رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت