زیر آسمان پاریس شنبه 27 دی

همراه با محمد رضا شاهید خواهیم بود و سفری میکنیم به آسمان پرستاره پاریس که این روز ها به واسطه حمله وحشیانه تروریستی هفته گذشته به مجله چارلی ابدو غمی سنگین را برسینه خود احساس میکند.
در ابتدای برنامه این هفته گوشه هایی از گردهمایی اخیر شهر دارنسی را خواهیم دید که در آن امام جمعه این شهر آقای ” حسن چلغومی” صحبت های قابل تاملی رادر باب دموکراسی و آزادی بیان به زبان می آورد. البته در این شماره فقط گوشه هایی از این گزارش به سمع و نظر شما نازنینان میرسد و در هفته آینده گزارش کاملتر این گردهمایی را مشاهده خواهید نمود.
در ادامه برنامه سری خواهیم زد به انجمن “فرهنگ آزاد” در پاریس که این بار اختصاص داشت به بررسی آثار و اندیشه های شاعره ی کرد ” مستوره اردلان” و صحبتهای جامع و کامل خانم “شیرین آزادپور فرشچی” درباب این نویسنده و تاریخ نگار ایرانی . ( ماه شرف خانم مستوره اردلان ویا به اختصار مستوره اردلان (زاده ۱۱۸۴ (۱۸۰۵)، درگذشته ۱۲۲۷ (۱۸۴۸).) شاعر، نویسنده و تاریخ‌نگار کرد ایرانی بود)
در پخش پایانی ، به سراغ استاد ” بهمن پناهی ” خطاط و موسیقی دان ایرانی ساکن پاریس خواهیم رفت و گوشه ای از هنر استاد را به تماشا مینشینیم.
با ما همراه باشید و زیر آسمان پاریس را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

یوتیوب دانلود