قطع درختان پارک سرخه حصار برای ساخت رستوران

روزنامه فرهیختگان از قطع و علامت‌گذاری و کنده شدن تنه درختان پارک سرخه‌حصار خبر داده است. قرار است در بخشی از این پارک رستوران ساخته شود.

در ادامه سریال تحدید پارک‌ها و فضای سبز پایتخت توسط شهرداری تهران، روزنامه فرهیختگان از قطع برخی از درختان پارک حفاظت‌شده سرخه‌حصار گزارشی تهیه کرده است. برمبنای اعلام منابع آگاه، قرار است با قطع و جابجایی درختان در این محوطه یک رستوران ساخته شود.

فرهیختگان نوشته است که “مساحت قابل توجهی” از درختان پارک در دو محدوده ورودی خیابان شقایق و بزرگراه یاسینی، تراشیده و با اسپری علامت‌گذاری شده‌اند. همچنین تعدادی از درختان قطع شده‌اند و تراکم درختان این بخش‌ها کمتر از مناطق دیگر پارک است.

طبق مشاهدات خبرنگار این روزنامه، این دو محوطه به فاصله ۱۰ تا ۱۵ متری یکدیگر و در محدوده نسبتا کم‌شیب پارک قرار دارند و دسترسی به آنها سخت نیست. علامت‌گذاری‌ها نیز با رنگ آبی انجام شده و برای رهگذران کاملا قابل مشاهده است.

در سال‌های گذشته نیز شهرداری تهران بخش‌هایی از درختان پارک سرخه‌حصار را قطع کرد و دلیل آن را شهردار منطقه ۱۳ حمله آفت سوسک پوست‌خوار کاج عنوان کرد.

در ماه‌های اخیر شهرداری تهران با بهانه‌های مختلفی از جمله احداث مسجد و فرهنگسرا بسیاری از درختان و فضای سبز پارک‌های پایتخت را در معرض نابودی قرار داده است. فعالان محیط‌ زیست و دوستداران طبیعت در اعتراض به فعالیت‌های ضدمحیط‌زیستی شهردار تهران، بارها دست به اعتراض و تجمع در پارک قیطریه و لاله زده‌اند ولی سرنوشت این پارک‌ها هنوز نامعلوم است و شهرداری بر اجرای طرح‌های خود اصرار می‌ورزد.