رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح بدون اینکه به حمله به اصفهان که اشاره‌ای کند، تاکید کرد که لازم است «نوآوری در تسلیحات، شیوه‌ها و شناخت روش‌های دشمن» ادامه یابد.

او که این صحبت‌ها را در جمع کوچکی از فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی به زبان می‌آورد موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و همچنین تعداد موشک‌های به هدف اصابت کرده را مسئله‌ای فرعی خواند، خامنه‌ای ضمن تایید تلویحی ناکامی جمهوری اسلامی در هدف قرار دادن مواضع اسرائیل گفت: تعداد موشک‌های شلیک‌شده یا موشک‌های به هدف اصابت‌کرده که طرف مقابل روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است. موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.

اظهارات علی خامنه‌ای در حالی مطرح می‌شود که بر اساس اعلام اسرائیل و مقام‌های غربی تقریبا تمام موشک‌ها و پهپادهای شلیک شده از سوی ایران به سمت اسرائيل رهگیری و منهدم شده‌اند.
رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: چهره ملت ایران در عرصه بین‌المللی ستودنی شده در جریان عملیات وعده صادق نیروهای مسلح جمهوری اسلامی چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار ایران نشان دادند که به احساس شکوه و عظمت ایران منجر شده است.

خامنه‌ای در این سخنرانی هیچ اشاره‌ای به حملات منتسب به اسرائيل به اصفهان نکرد. در روزهای اخیر مقام‌های جمهوری اسلامی در صحبت‌های خود تلاش‌ کرده‌اند این حملات را کم‌اهمیت و بی‌ارزش جلوه دهند.

این در حالی است که حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران پس از حمله به اسرائیل گفته بود جمهوری اسلامی از این پس به هر حمله دیگر اسرائیل، از مبدا ایران پاسخ خواهد داد.

خامنه‌ای که فرماندهی کل قوای جمهوری اسلامی را در دست دارد، همچنین از فرماندهان نیروهای مسلح خواست «نوآوری در تسلیحات و شیوه‌ها و همچنین شناخت روش‌های دشمن» را در دستور کار خود قرار دهند.

این در حالی است که انتشار تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد پایگاه هوایی ارتش در شهر اصفهان پس از حملات اسرائيل آسیب دیده است. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که اسرائيل حمله موشکی انجام داده اما اسرائيل مطابق معمول از تایید یا رد این گزارش‌ها خودداری کرده است.