سخنگوی قوه قضاییه: محمد رضا رحیمی بازداشت نشده، اما از وی درباره پرونده بیمه ایران تحقیق شده است

 در حالی که در هفته‌ی گذشته ﺍخبار ضد و نقیض ﺍز ﺍحضار و بازدﺍشت محمدرضا رحیمی، در ارتباط با اتهام اختلاس از شرکت بیمه منتشر شد و در شرایطی که در همان‌زمان، صادق لاریجانی رییس قوه قضائیه گفته بود هیچ نوع خط قرمز توهمی در رسیدگی به پرونده بیمه ایران را قبول نداریم، روز گذشته غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت آقای رحیمی گفت که از وی قبلا تحقیق شده ولی او بازداشت نشده‌ و در حال حاضر هم آزاد است.

اوایل هفته‌ی گذشته کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اردبیل در مجلس ایران گفت که محمدرضا رحیمی به‌خاطر پرونده‌های فساد مالی بیمه ایران و اخلال در بازار ارز مورد بازجویی قرار گرفته و همچنین یکی از متهمان اصلی پرونده ارزی نیز به ارتباط خود با فرزند او اعتراف کرده است.

با انتشار اخبار بازداشت معاون اول احمدی‌نژاد، در نهایت وکیل آقای رحیمی همه این اخبار را تکذیب کرد و گفت که از این رسانه‌ها شکایت می‌کند.

روز گذشته، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره محمد رضا رحیمی گفت: «از ایشان قبلا تحقیق شده ولی بازداشت نشده‌اند و در حال حاضر هم آزاد هستند.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا آقای اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود هم از محکومیت دو نماینده مجلس در پرونده فساد سه هزار میلیاردی خبر داد.

محسنی اژه ای در مورد پرونده عبدالرضا خاوری متهم فراری پرونده فساد نیز گفت: «پرونده این متهم در دادگاه است و قرار بود ناصر سراج آن را رسیدگی کند چرا که از آمدن این متهم به ایران مایوس شدیم ولی با توجه به جابجایی قاضی سراج باید دید چه کسی مسئول پرونده می شود. حکم ویژه به سراج داده می شود یا کس دیگری به پرونده رسیدگی خواهد کرد.»

 پرونده اختلاس بیمه ایران یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های اقتصادی کشور در سال‌های اخیر بوده که در آن نام محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت محمود احمدی‌نژاد، نیز به میان آمده است. با این حال چنین به‌نظر می‌رسید که قوه قضاییه ایران در نتیجه اعتراضات دولت وقت نسبت به طرح نام آقای رحیمی در این پرونده، از محاکمه او صرف‌نظر کرده است، چنان‌چه مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کشور نیز سال گذشته اعلام کرد که رسیدگی به پرونده او به دلیل رعایت برخی مصالح متوقف شده است. اما اکنون که یک ماه از پایان دولت محمود احمدی‌نژاد می‌گذرد، خبر از به جریان افتادن دوباره این پرونده و بازجویی از محمدرضا رحیمی به گوش می‌رسد.