محمدباقر قالیباف برای سومین بار به عنوان شهردار تهران انتخاب شد

شورای شهر تهران روز یکشنبه، ۱۷ شهریور ماه محمدباقر قالیباف را بار دیگر به عنوان شهردار تهران انتخاب کرد. آقای قالیباف برای سومین دوره چهارساله است که سکان شهرداری تهران را در دست می‌گیرد. وی در سخنان پیش از رای‌گیری؛ «مدیریت و منابع انسانی، توسعه اجتماعی- فرهنگی، شهری با اصالت و هویتی ایرانی- اسلامی، شهری با عملکردهای ملی و جهانی، شهر پاک، حمل و نقل و ترافیک و شهرداری و معماری»، را به عنوان محورهای اصلی برنامه‌های خود اعلام کرده بود.

محمدباقر قالیباف که از سال ۱۳۸۴ تاکنون شهرداری تهران را بر عهده دارد، برای سومین بار نیز با رای اعضای شورای شهر تهران به این سمت منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران در جلسه روز یکشنبه، ۱۷ شهریور، شورای چهارم شهر تهران تمامی ۳۱ عضو شورا حضور داشتند، که از این میان ۱۶ عضو به محمدباقر قالیباف و ۱۴ نفر به محسن هاشمی رای دادند. در همین حال یک رای نیز «به دلیل خط خوردگی، به رغم نمایان بودن نام قالیباف، مخدوش اعلام شد.

در ابتدای جلسه روز یکشنبه، قالیباف و محسن هاشمی به تشریح برنامه‌هایشان پرداختند.

آقای قالیباف برنامه‌های آینده خود را در هفت محور «مدیریت و منابع انسانی، توسعه اجتماعی- فرهنگی، شهری با اصالت و هویتی ایرانی- اسلامی، شهری با عملکردهای ملی و جهانی، شهر پاک، حمل و نقل و ترافیک و شهرداری و معماری» تشریح کرد.

پس از آن در دور اول رای‌گیری هر دو طرف موفق به کسب ۱۵ رای شدند، اما در دور دوم، آقای قالیباف با کسب ۱۶ رای توانست بار دیگر بر مسند شهرداری تهران تکیه بزند.

 محمدباقر قالیباف که متولد سال ۱۳۴۰ است، نخستین بار در سال ۱۳۸۴ به عنوان شهردار تهران انتخاب شد و از آن زمان در این سمت باقی مانده است. وی که دارای مدرک دکترا در رشته جغرافیای سیاسی است، سابقه فرماندهی در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، نیروی هوایی سپاه پاسداران و نیروی انتظامی را در کارنامه خود دارد. آقای قالیباف در دوران ریاست جمهور محمد خاتمی نیز، مدتی به عنوان نماینده وی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کار مشغول بود. وی سال ۱۳۸۴ و ۱۳۹۲ به عنوان نامزد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری به رقابت نشست، سال ۱۳۸۴ با کسب نزدیک به ۱۴ درصد آرا از رسیدن به دور نهایی رقابت‌ها بازماند و سال ۱۳۹۲ نیز پس از حسن روحانی، در مقام دوم قرار گرفت.