تداوم واکنش‌ها به افتضاحات کنگره‌ی زنان تاثیرگذار و دروغ های معاون امور زنان رییس جمهور

واکنش‌ها به برگزاری کنگره‌ی زنان تاثیرگذار که موجب انتقادات گسترده‌ای هم به نحوه‌ی برگزاری و زنان دعوت‌شده و هم نحوه‌ی انتخاب زنان تاثیرگذار وجود داشت، همچنان ادامه دارد. انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری که برگزارکننده‌ی این کنگره بود در واکنش به حواشی ایجاد شده مربوط به این کنگره، برخی از کسانی که را که انتخاب آنها را به عنوان زنان تاثیرگذار انتقادات تندی را ایجاد کرده بود، جزو مهمانان این کنگره ندانست و اظهار داشت برخی از این افراد خودشان به ایران آمدند و خودشان خود را در کنگره مطرح کردند. وی مایا صباغ را که انتقادات زیادی علیه دعوت او به کنگره وجود داشت، جزو مهمانان کنگره ندانست و گفت وی میهمان کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار نبوده است. خزعلی افزود وی مستقلا به ایران آمده، خودش فیلم گرفته و خودشان هم در فیلم‌ها مطرح کرده است که ای‌کاش دفعه بعد وی را هم دعوت کنند.
انسیه خزعلی همچنین در واکنش به انتقادها از نوع پوشش زنان در این کنگره که با لباس‌های نامناسب در کنار رئیس جمهور عکس یادگاری هم گرفتند، از لباس‌ها دفاع کرد و با اشاره به اینکه پوشش برخی زنان در ایران بدتر از پوشش مهمانان کنگره است، اظهار داشت همیشه اینطور بوده کسانی که از خارج از کشور می‌آیند پوشش متفاوت با ایران دارند. وی افزود نمی‌توان از این افراد انتظار داشت که پوشش ایران را بپوشند. خزعلی همچنین تصریح کرد که هیچگاه تا به حال این طور نبوده که پوششی که به عنوان مقررات در داخل وضع شده از میهمانان خارجی خواسته شود.
اظهارات خزعلی در حالی عنوان می‌شود که اولا این مقررات همیشه وجود داشته است و زنان خارجی هم از مانتو و روسری شبیه همان پوششی که در ایران مرسوم است استفاده می‌کردند، و دوم اینکه خارجی‌هایی که در ایران حضور پیدا می‌کنند و همچنین زنان دیگر ادیان که در ایران زندگی می‌کنند، با وجودی که اعتقادی به حجاب دیکته‌شده‌ي جمهوری اسلامی ندارند، ملزم به رعایت این نوع حجاب هستند.
همه خیلی خوب می‌دانند که دلیل سهل‌گیری در حجاب زنان شرکت‌کننده در این کنگره، تلاش برای تاثیرگذاری بر جامعه‌ی رسانه‌ای غربی در این خصوص بوده است که با این اقدام به جامعه‌ی جهانی اعلام کنند که فشار زیادی در خصوص حجاب در داخل ایران وجود ندارد و افراد هر لباسی که مایل باشند می‌توانند بپوشند.
ضمن اینکه بر خلاف اظهارات خزعلی در این خصوص که حجاب زنان ایرانی از لباس مهمانان شرکت‌کننده در کنگره نامناسب‌تر است در حالی عنوان می‌شود که بین این دو تفاوت زیادی وجود دارد. زنان ایرانی به خاطر این نوع پوشش مدام تحقیر می‌شون یا با آنها برخورد قضایی صورت می‌گیرد، اما جمهوری اسلامی در همان شرایطی که اعتراض‌ها به خاطر کشته شدن یک دختر کرد به خاطر نداشتن حجاب متعارف جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد، ادعا می‌کند که از زنان خارجی نمی‌توان خواست که حجاب متعارف جمهوری اسلامی را بپوشند.
خزعلی همچنین مدعی شد که زنان انتخاب شده دارای تاثیرگذاری زیادی بودند و بر اساس ملاکهای ملی و منطقه‌ای انتخاب شده‌اند. وی تصریح کرد ایرانیان انتخاب شده در سطح بین‌المللی فعالیت و اثرگذاری بین‌المللی داشتند. خزعلی همچنین خاطرنشان کرد که در انتخاب این زنان علاوه بر معیارهای علمی، اجتماعی، اقتصادی و کارآفرینی، به معیارهای عمومی و خانوادگی هم توجه شده است.
وی همچنین در واکنش به میزان پرداختی این جوایز که ۲۰ هزار یورو جایزه بوده است، گفت معاونت امور زنان نه در مقدار جایزه و نه در پرداخت آن نقشی نداشته است‌. وی تصریح کرد کمیته‌ای متشکل از معاونت علمی، بنیاد نخبگان و یونسکو منطقه‌ای جایزه و داوران را تعیین کردند. خزعلی افزود معمولا سطح جوایز بین‌المللی خیلی بالاتر و بین ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار یورو است. خزعلی البته مدعی شد که دو نفر از برگزیده‌ها جزو یک درصد دانشمندانند و از معاونت علمی گزینش شدند و مقالات داشتند و یا محقق برتر هستند.
ممکن است جوایز بین‌المللی خیلی بیشتر از این مقدار باشد، اما خزعلی به این نکته مهم توجه ندارد که کسانی که برای پرداخت این جوایز انتخاب می‌شوند دارای تاثیرگذاری در جریان علم جهانی هستند و تاثیرگذاری آنها از روی میزان بارگیری مقالات در سایت گوگل اسکولار و یا بر اساس تعداد مقالاتی که توسط دانشجویان نوشته شده، شناسایی و معرفی نمی‌شوند و معیار اصلی در واقع میزان تاثیرگذاری این افراد در علم جهانی است.