تفسیر خبر دوشنبه ۱۶ اردیبهشت

سلام به شما عزیزان در هر کجای جهان و ایران که هستید و در این ساعت به تماشای تفسیر خبر نشسته اید و سپاسگزاراز شما عزیزان هستم که پس از اعلام بیماری من جویای احوال من بودید ، خوشبختانه رو به بهبودی هستم و امیدوارم شما هرگز تنتان به ناز طبیبان نیازمند نباشد.
در این شماره از برنامه تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به : گوشه ای از اسرار پشت پرده ایران را علی دایی فوتبالیست پیشین و مربی کنونی بر ملا کرده است پرسش ها بسیار است که چرا آقای علی دایی پیش از این به چنین اقدامی دست نزده است ؟؟!!
جابجایی نیروهای آمریکایی و آنچه که جان بولتون گفته است در ارتباط با تنش میان واشنگتن و تهران؟؟ با چه هدفی است و چه مقصدی را دنبال میکند ؟؟

میهمانان این برنامه آقای حسن اعتمادی در استکهلم ، وآقای شروان پشندی در نیویورک

چالنگی : الان بیماری هایی که در مناطق سیل زده شیوع پیدا کرده است و یک عادتی که ما به آن دچار شده ایم یک موضوعی یک هفته دو هفته یک ماه پی اش را میگیریم و بعد به فراموشی سپرده میشود الان کسی چندان جویا نیست؟؟ نه در رسانه های اینترنتی ونه در نهاد هایی که به نحوی مسئول هستند ، چه بیماری هایی بوده تفسیر شما را میشنویم ؟؟

اعتمادی: کاملا درست میفرمایید همیشه بعد از فروکش کردن سیلابها ما باید منتظر پیامد های سخت تر و خطرناکتری باشیم بدلیل اینکه این سیل تمام سیستم فاضل آبها و زمین های کشاورزی و مراکز مختلف را به هم ریخت، وزیر بهداشت هم چند روز پیش اعلام کرد که یکی از بیماریهای خطرناکی مناطق سیل زده را تهدید میکند بیماری هاری است، بسیاری از حیواناتی که در مناطق سیل زده وجود دارند میتوانند ناقل این بیماری باشند ، علاوه بر آن قطعاً گرمتر شدن هوا موجب بیماری های دیگری هم میشود و همانطور که خود جنابعالی اشاره کردید با توجه به وضعیت بهم ریخته ای که حکومت اسلامی دارد بعید هست که بتواند کوچکتری اقدامی برای پیشگیری بکند. همین هجوم ملخها هم مشکلات نگران کننده ای را با خودش دارد میدانید که دوره ای مردم را تشویق کردند که برای تغذیه از این ملخها استفاده بکنند و بعد معلوم شد که اینها آلودگی دارند و سمی هستند و خطر ناک هستند بنظر من مسئله ناامنی و بی ثباتی در کشور ما دامنه بسیار گسترده ای را دارد یک حکومت نالایق و بدون برنامه و بدون توجه به سلامتی و زندگی مردم ایران عامل اصلی چنین وضعیتی است و تا این شرایط و این حکومت بر سر کار است ما باید منتظر انواع خطر ها باشیم .

چالنگی: بنظر شما فراموشی است از بس اتفاق پشت سر هم میافتد؟؟؟ مردم کرخت شده اند تفسیر شما چیست؟؟

پشندی: در ادامه صحبتهای جناب اعتمادی من عرض بکنم که اصطلاحی هست در زبان انگلیسی که میگویند لازم نیست چرخ را یک بار دیگر اختراع بکنیم چرخ یکبار اختراع شده ،ما باید بدانیم چرخ را چجوری بسازیم این را استفاده بکنیم این مسئله مبارزه با حوادث طبیعی در کشور های پیشرفته رویش کار شده است و به شکل تخصصی در آمده است و ما در آمریکا چیزی بنام فیما داریم که در واقع یک صندوق مالی است برای مبارزه با پیامدهای فجایع طبیعی مثل زلزله یا دیگر فجایع طبیعی ، و علاوه بر اینکه مسئله مالیش حل شده از صلیب سرخ و نشنال گارد ایالتی و شهرداری همه با هم هماهنگ هستند و یک پروتکل اصلی دارند مثل ارتش که مانور میدهد، و هر از گاهی تغییر میدهند و ممکن است آنرا به روز بکنند و دقیقاً مشخص است وقتی یک فاجعه به وقوع می پیوندد سیل یا هر چی دقیقاً وظایف همه مشخص است، کانکس هایی که قرار است به مردم بدهند مشخص است چه کسی قرار است بیاورد مشخص است کجا باید نصب شود برقش از قبل نصب شده و لوله کشیش از قبل آماده شده و جوری طراحی شده که در این گونه مواقع آسیبی نبیند همه اینها تعیین شده و بودجه اش هم مهیا شده و پیش از آغاز هر حادثه ای آمادگی دارند در واقع میگویند علاج هر واقعه ای را باید پیش از وقوع آن کرد همین است. نه اینکه اجازه بدهند آن فاجعه اتفاق بیفتد و بعدش کاسه چکنم چکنم دست بگیرند !! ولی جمهوری اسلامی نه حاضر است که بودجه ای تخصیص بدهد و نه اولویتش این است ، اولویت جمهوری اسلامی اینست که ایران را مصرف کند از منابع طبیعی آن استفاده میکند برای اینکه در درجه اول برای بقای خودش که سر کار بماند و بعد جنگ افروزی در منطقه، همین امروز من معتقدم همین در گیری حماس با اسراییل در غزه نگرانی حکومت است نه چیز دیگری .

چالنگی: در بعد از انقلاب بنی صدر گفت ما بعضی چیز ها را دوباره اختراع خواهیم کرد و بسیاری بودند که رادیو را دوباره اختراع کردند و تلفن را اختراع کردند و توسط بنی صدر تلوزیون مصادره شده ایران هم با آنها موظف به مصاحبه شد و جوائزی هم گرفتند.
آقای علی دایی آمده و گوشه ای از پشت پرده جمهوری فساد را کنار زده است و نقش سردار غفوردرقتلهای زنجیره ای و دکتر قاسم لو و بعد آمده به سایپا بجای علی دایی الان این مسئله را مطرح کرده است آقای صحرا رودی که نقش مستقیم داشته و در وین گلوله خورده بود و طی بده و بستان با دولت آزاد شد…. اینها را شما چور میبینید این قضایا را؟؟؟ اینکه تروریست ها و قاتلان در حکومت ایران به مقاماتی میرسند که مپرس؟؟؟!!!

اعتمادی: اجازه بدهید من یک نکته تاریخی عرض بکنم شما میدانید که من اهل تهرانم و در نازی آباد دوران نوجوانی و جوانیم را گذرانده ام و میدانید که در انقلاب اسلامی ایران بسیاری از شخصیت ها و پایه گذاران جمهوری اسلامی ایران بخصوص در رابطه با تشکیل وزارت اطلاعات کسانی مانند سعید حجاریان بودند که هم محلی و هم کوچه ای ما بودند در آن دوران من خاطرم هست که حجاریان تلاش میکرد که از بین جوانان اهل نازی آباد افرادی را برای ساختن حکومت جدید دعوت بکند………..
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو