تفسیر خبر سه شنبه ۲۱ فروردین

در این شماره از برنامه تفسیر خبر همراه با شما خوبان ابتدا به مسئله بالا رفتن نرخ دلاردر ایران خواهیم پرداخت و با شما از آینده آن به سخن خواهیم نشست،.

در بخش میانی برنامه همراه باآقای بابک یزدی دبیر حزب کمونیست کارگری ایران در تورنتو به آنچه در اعتراض به سخنرانی عبدالکریم سروش گذشت می پردازیم.

در بخش پایانی گزارش تفسیری مرا در باره آخرینرویدادهای سوریه خواهید شنید.

در بخش اول به مسئله بالارفتن نرخ دلار در برابر کم ارزش شدن ریال می پردازیم و کلیه صاحب نظران اقتصادی و کارشناسان امور مالی بر این باور هستند که دزدی ها و فساد مالی در تمام ارکان حکومت و واریز درآمد ارزی ایران به حسابهای نامریی از جمله حسابهای بیت رهبری و اعلام خروج بیش از بیست میلیارد دلار از کشور طی چند ماه اخیر و برداشت از صندوق ارزی و بی برنا مه بودن دولت و سیستم اقتصادی حکومت عامل اصلی گرانی دلار میباشد .

هرچند امروز دولت با اعلام نرخ 4200 تومانی ارز و وارد کردن ارز به بازار خواست جلوی این سعود قیمت را بطور کاذب بگیرد، لاکن دلار در این شرایط فعلی اقتصادی مملکت پایین نخواهد آمد.بطور مسلم این قیمت واقعی دلار نیست.

در این میان به دیدن گزارش تصویری از مجلس شورای اسلامی در باره نرخ دلار با حضور ولی الله سیف خواهیم نشست.

در بخش میانی همراه با میهمان گرامی برنامه جناب آقای بابک یزدی دبیر حزب کمونیست کارگری ایران در تورنتو کانادا در ارتباط با اعتراض به حضور عبدالکریم سروش به گفتگو و تبادل نظر خواهیم پرداخت.

عبدالکریم سروش عضو شورای انقلاب فرهنگی و ضمینه ساز اخراج دانشجویان واستادان زیادی در زمان انقلاب فرهنگی بوده است.

ابتدا آقای بابک یزدی به علل اعتراض سازمانها و گروه های مخالف به حضور عبدالکریم سروش پرداخته و علت آن را اخراج حدود ۵۸ هزار دانشجو و۸ هزار استاد و معلم در زمان انقلاب فرهنگی که به دستور ایشان صورت گرفته و همچنین به اعتقاد ایشان بابت زخمی و کشته شدن ده ها تن از دانشجویان در زمان حمله چماقداران به دانشگاهها این اعتراضات به حضور ایشان صورت گرفته است.

در این میان به دیدن چند گزارش تصویری در همین ارتباط و از اعتراف خود عبدالکریم سروش به این احکام اخراج از زبان خودش خواهیم نشست.

در حالی که این انقلاب فرهنگی نه تنها دانشگاه را درگیر خرافات مذهبی نمود بلکه از تحصیل چندین هزار دانشجو ممانعت کرد و تعداد بیشماری را هم بیکار شدند.و چه انسانهای شریفی در این راه کشته و زخمی شدند.

در بخش انتهایی نگاهی به اخبار مربوط به سوریه خواهیم داشت و شما را شما را از واکنش آمریکا تا ۴۸ ساعت آینده به بمباران شیمیایی دوما در سوریه توسط ارتش اسد آگاه خواهیم نمود و همچنین از اظهارات وزیر امور خارجه روسیه که گفته است هیچ بمباران شیمیایی در این منطقه صورت نگرفته و تمام اینها شایعه ای بیش نیست.بدنبال آن از حمله جنگنده های اسراییل به یک پایگاه نظامی در سوریه که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای ایرانی مستقر در آن پایگاه شده است شما را باخبر و توضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم نمود. با ما باشید وبرنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو