پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۲۳ اسفند

در ابتدای این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوریزاده آغاز مینماییم. سپس از رقص و پایکوبی مردم در چهارشنبه سوری امسال در اقصی نقاط ایران شما را باخبر و همراه با شما به دیدن گزارش های تصویری متعددی از برگزاری این مراسم خواهیم نشست.

در ادامه از مخالفت روحانیون متحجر حکومتی با برگزاری اعیاد و جشنهای باستانی با شما به صحبت خواهیم پرداخت . در پی آن به معرفی یکی از همین قبیل روحانیون یعنی آیت الله احمد علم الهدا نماینده رهبری در استان خراسان و امام جمعه مشهد و پدر زن شیخ ابراهیم رئیسی متولی امام رضا وشریک آقای پهلوان درشاندیز و تک تک فرزندانش از جمله خانم جمیله علم الهدا همسر ابراهیم رئیسی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و خواهر کوچکترشان دانشیار مدرسه عالی شهید مطهری است وعلی آقا هم که عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور و حامد آقا معاون امور بین الملل مجمع تقلید بین مذاهب اسلام  و ماجد خان هم نایب رئیس شرکت نماد اندیش آرین و محمد حسین علم الهدا که  کمی از این قبیله جدا افتاده است خواهیم پرداخت و با شما  از وقاحت این خانواده و اشتیاقشان در بلعیدن پست های مدیریتی و دانشگاهی و اموال مردم سخن می گوییم.

همچنین از خبر استعفای احمد جنتی از امامت جمعه تهران و خارج نمودن چندین میلیون پوند از ایران توسط ایشان و ایادیشان شما را مطلع خواهیم ساخت.

در بخش دوم برنامه  به بررسی عوامل برکناری تیلرسون از منصب وزارت امور خارجه  آمریکا می نشینیم .تیلرسون یک فرد بیگانه با سیاست وزارت امور خارجه بود و بیشتر سابقه او در تجارت و نفت بوده است و ترامپ مسائل مربوط به اسراییل را به دامادش و مسائل مربوط به ایران را به نماینده آمریکا در سازمان ملل سپرده بود و عملا او هیچ نقشی در سیاست خارجی بازی نمی کرد و او نیز به این امر اعتراف کرده بود.

سپس به معرفی مایک پمپئو که جدیدا بر صندلی وزارت امور خارجه امریکا تکیه زده است خواهیم نشست و کارنامه ایشان را مورد بررسی قرار میدهیم. او که  دانش آموخته دانشگاه نظامی وست پوینت است و در دانشگاه هاروارد نیز حقوق خوانده است  فردی است که جمهوری اسلامی را به داعش تشبیه کرده و در زمان مذاکرات هسته ای خواهان بمباران تاسیسات اتمی ایران به جای گفت و گو شده بود.

به دنبال آن شما را در جریان انتخاب خانم جینا هسپل افسر برجسته اطلاعاتی سازمان سیا به عنوان جانشین مایک پمپئو توسط دونالد ترامپ قرار خواهیم داد.

درصورت تصویب کنگره، نخستین زن در تاریخ آمریکا خواهد بود که به این مقام می رسد.

همچنین اشاره ای به چگونگی تعیین وزیر و معاونین  و سفرای  وزارت امور خارجه آمریکا خواهیم کرد و توضیحاتی تقدیم حضورتان می کنیم.

در انتها به بحث در برنامه توافق  برجام و پایبندی آمریکا در این پیمان خواهیم پرداخت، در واقع  خروج از برجام برای آمریکا کار ساده ای نیست چون برجام متولیان دیگری مثل اتحادیه اروپا و روسیه دارد واین بستگی به شروط دونالد ترامپ برای ایران و تحریم های جدید او برعلیه ایران دارد. با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

 

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو