عبدالله اوجالان دولت آنکار را به مذاکرات سازنده دعوت کرد

عبدالله اوج آلان رهبر زندانی حزب کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) گفت: برای مذاکرات سازنده و عمیق در انتظار موضع دولت آنکارا هستیم.
به گزارش رویترز آقای اوجالان در پیامی که توسط دو نماینده حزب حرکت صلح و دموکراسی ترکیه پس از دیدار با وی در زندان جزیره ایمرالی قرائت شد، این مطلب را عنوان کرد.
اوجالان با تاکید بر اهمیت فعالیت ها در راستای روند صلح بین دولت آنکارا و پ.ک.ک برای حل مساله کردها و این حزب در ترکیه گفت: جامعه ترکیه در نتیجه این فعالیت ها نفس راحتی کشیده است، ولی مسایل بزرگی همانند کوه قندیل در مقابل ما قرار دارد و این فعالیت ها اکنون یک سال است که ادامه دارد.
وی با عنوان اینکه پیشنهادهای خود را به صورت کتبی و شفاهی به دولت آنکارا ارائه کرده، افزود: در انتظار موضع دولت آنکارا برای مذاکرات سازنده ، معنی دار و عمیق هستیم.
رهبر پ.ک.ک با تاکید بر حساسیت روند یاد شده بر آغاز فوری مذاکرات بین دولت آنکارا و وی تاکید کرد و اظهار داشت: در طول یک سال گذشته دولت آنکارا زیر ساخت قانونی لازم برای حل مساله را فراهم نکرده است و نه پاسخ رد به پیشنهادات داده و نه آنها را قبول کرده است.
اوجالان با اشاره به اینکه همچنان به روند حل مساله کرد و پ.ک.ک امید دارد، اظهار داشت: برای تبدیل نشدن امید به یاس یک بار دیگر درخواست تاریخی خود برای حل مساله کرد و پ.ک.ک را تکرار می کنم.