اخبار ورزشی دوشنبه 15 مهر

تیم ملی ایران، مقتدارنه بر بام والیبال قاره آسیا ایستاد دیدار نهایی هفدهمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی ملت های آسیا شب گذشته بین دوتیم ملی ایران و کره جنوبی دردبی امارات برگزارشد که این مسابقه درپایان با برتری قاطع و سه به صفر ملی پوشان ایرانی خاتمه یافت، تا با این برد شیرین، شاگردان خولیو ولاسکو برای دومین بار جام قهرمانی را از آن خود کنند. تیم ملی والیبال ایران که درمرحله یک چهارم نهایی نیزیک بار از سد کره جنوبی گذشته بود، دردیدارفینال نیز، تیم برتر میدان بود و با ارائه یک بازی هدفمند، حریف خود را با نتایج(25-19، 25-22 و 25-19) شکست داد و با قرارگرفتن بر سکوی قهرمانی، نشان داد که مرزهای قاره کهن را درنوردیده وجهانی شده است. دردیدار رده بندی نیز، چین با شکست 3-1 ژاپن به مقام سومی این دوره دست یافت.

نخستین تمرین تیم ملی فوتبال ایران پس از صعود این تیم به جام‌جهانی 2014 برزیل و برای بازی با تیم ملی تایلند از دیروز درغیاب هشت لژیونردرکمپ تیم های ملی درتهران آغاز شد. درآغاز این تمرین، ابتدا کی روش سرمربی تیم ملی نحوه کارهای تاکتیکی را به بازیکنان گوشزد کرد و سپس بازیکنان زیر نظر امید نمازی و سایر اعضای کادر فنی به مرور کارهای تاکتیکی و تکنیکی پرداختند. هشت بازیکن لژیونری که درلیگ های خارجی مشغول به فعالیت هستند درتمرین دیروز حضور نداشتند و از امروز به مرور به اردوی تیم ملی ایران اضافه خواهند شد. دیدار تیم های ملی ایران و تایلند درچارچوب دور رفت مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا 2015، 23 مهر درورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی تهران برگزارمی شود.

چند خبرکوتاه

درآغاز رقابت های والیبال زیر 23 جهان که دربرزیل برگزار می شود دیروز، تیم ایران درنخستین دیدار خود، استرالیا را به راحتی و با نتیجه سه به صفر مغلوب کرد. تیم ایران امروز دردومین مسابقه به مصاف مکزیک می رود.

آندرانيک تيموريان بازیکن تیم ملی فوتبال ایران درگفتگو با پایگاه خبری ای اس پی ان درباره سرنوشت ايران در جام جهانی 2014 برزيل گفت: بايد منتظر باشيم و ببينيم چه اتفاقاتی در قرعه کشی این بازی ها رخ خواهد داد. من دوست دارم که در جام جهانی با اسپانيا همگروه شويم وبازی مقابل این تیم را تجربه کنم. می ‌دانم که بازی برابر اسپانيا چالش زيبايی برای ما خواهد بود.

یک سایت اسپانیایی با تمجید از عملکرد مسعود شجاعی ملی پوش ایرانی تیم فوتبال لاس پالماس در بازی برابر کوردوبا دررقابت های لیگ دسته دوم این کشور، او را گرانبها‌ترین بازیکن این تیم نامید و به شجاعی لقب خاویار ایرانی داد. دراین دیدارهر دوگل لاس پالماس روی پاس های مسعود شجاعی وارد دروازه کوردوبا شد.

تیم فوتبال روبین کازان با گلزنی سردار آزمون ملی پوش ایرانی خود درلیگ روسیه به یک برد پرگل دست یافت. درهفته دوازدهم این رقابت ها، دیروز روبین کازان با درخشش آزمون آنژی ماخاچ کالا را 5-1 درهم کوبید. گل چهارم روبین کازان دراین مسابقه را سردار آزمون به ثمررساند. این نخستین گل این بازیکن جوان ایرانی برای روبین کازان درلیگ روسیه بود.

رقابت های تنیس سه میلیون و پانصد هزار دلاری پکن با قهرمانی نواک جوکوویچ صربستانی خاتمه یافت. دردیدار فینال این مسابقات 500 امتیازی، دیروز جوکوویج مرد شماره یک تنیس جهان درمصاف با رافائل نادال تنیسور شماره دو جهان به برتری 2به صفر رسید و جام قهرمانی این دوره را از آن خود کرد.

رقابت های اتومبیلرانی فرمول یک گرندپریکس کره جنوبی دیروز با قهرمانی سباستین فتل آلمانی راننده تیم ردبولز خاتمه یافت. دراین مسابقات، فتل با زمان یک ساعت و چهل و سه دقیقه و سیزده ثانیه و هفتصد و یک هزارم ثانیه، زودتر از سایرین از خط پایان گذشت وبه مقام قهرمانی دست یافت. کیمی رایکونن فنلاندی راننده لوتوس و هم تیمی وی، رومین گروسجین فرانسوی نیز، دوم وسوم شدند.

درپایان خبرهای از فوتبال درنقاط مختلف اروپا

هفته هفتم رقابت های فوتبال لیگ برتر انگلیس با صدرنشینی آرسنال خاتمه یافت. درادامه بازی های این هفته دیروز چهار دیدار دیگر برگزارشد که طی آن، آرسنال درمصاف با میزبانش وست برومویچ با تساوی 1-1 متوقف شدف اما با این نتیجه، توپچی ها 16 امتیازی شده و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به لیورپول به صدر جدول رده بندی بازگشتند. درسه بازی دیگر برگزارشده دیروز نیز، وستهام 3به صفر تاتنهام را درهم کوبید، ساوتهمتون درادامه نتایج درخشان خود با دوگل از سد سوانسی گذشت و چلسی 3-1 میزبانش نوریچ را از پیش رو برداشت.

هفته هشتم رقابت های لالیگا اسپانیا نیزشب گذشته با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید که درمهمترین بازی ها، آتلتیکومادرید 2-1 سلتاویگو را شکست داد و با 24 امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر، پس از بارسلونا صدرنشین دررده دوم جدول رده بندی جای گرفت. والنسیا درمصاف با آتلتیکوبیلبائو 1-1 مساوی متوقف شد و ختافه 3-1 رئال بتیس را از پیش رو برداشت.

دردودیدار پایانی هفته هشتم رقابت های بوندسلیگای آلمان شب گذشته، هامبورگ میزبانش نورنبرگ را 5-0 درهم کوبید و بازی دوتیم فرایبورگ و اینتراخت فرانکفورت 1-1 مساوی به پایان رسید. درجدول رده بندی، بایرن مونیخ با 20 امتیاز درصدر قراردارد و بورسیادورتموند با 19 امتیاز دررده دوم جای گرفته است.

هفته هفتم رقابت های سری آ ایتالیا شب گذشته با برگزاری هشت دیدار خاتمه یافت که درمهمترین بازی ها، ناپولی رده دومی 4به صفر لیورنو را درهم کوبید، یوونتوس مهمانش میلان را با شکست 3-2 بدرقه کرد، پارما 3-1 ساسولو را شکست داد، اودینزه 2به صفر کالیاری را مغلوب کرد و بازی دوتیم لاتسیو و فیورنتینا درپایان نود دقیقه گلی دربرنداشت. درجدول رده بندی، آاس رم با 21 امتیاز صدرنشین است و ناپولی و یوونتوس هرکدام با 19 امتیاز دوم وسوم هستند.

و درسه بازی پایانی هفته نهم رقابت های لوشامپیونه فرانسه، شب گذشته پاری سن ژرمن ، میزبانش المپیک مارسی را در ورزشگاه ولودروم بندرمارسی 2-1 مغلوب کرد.دراین دیدار، پاری سن ژرمن به خاطر اخراج یکی از بازیکنانش ده نفره شد، مون پولیه 5-1 لیون را ازپیش رو برداشت و بوردو 4-1 سوشو را درهم کوبید. درجدول، موناکو و پاری سن ژرمن با 21 امتیاز و به خاطر تفاضل گل در رده های اول و دوم قراردارند.