اخبار ورزشی دوشنبه 8 مهر ماه

تیم ملی والیبال ایران با برتری مقابل کویت، مقتدارنه به مرحله دوم رقابت های ملت های آسیا صعود کرد.
درادامه هفدهمین دوره این مسابقات که دردبی امارات برگزارمی شود دیروز تیم ملی والیبال ایران دردومین دیدار خود کویت را به راحتی و با نتیجه 3به صفر مغلوب کرد و با این برد، به عنوان سرگروه راهی مرحله دوم شد.
ملی پوشان والیبال ایران امروز استراحت خواهند کرد و درنخستین دیدار خود دراین مرحله به مصاف کره جنوبی می روند.
تیم واترپلو جوانان ایران با صعود به دیدار نهایی رقابت های قهرمانی آسیا، جهانی شد.
درمرحله نیمه نهایی این مسابقات درسنگاپور، دیروز تیم جوانان ایران به مصاف تیم قدرتمند چین رفت و موفق شد این تیم را دریک بازی نفس گیر 7-6 مغلوب کند.
جوانان تیم واترپلو ایران با این برد ارزشمند ضمن راه یابی به مسابقه فینال این دوره، به عنوان یکی از سه سهمیه قاره آسیا، جواز صعود به رقابت های جهانی را نیز دریافت کردند.
دیدار فینال این پیکارها امروز بین دوتیم ایران و ژاپن برگزارشد.
چند خبرکوتاه
درپایان رقابت های قایقرانی آب های آرام آسیا که درسمرقند ازبکستان برگزارمی شد، دیروز تیم ملی ایران با کسب 17 مدال طلا، 11نقره و 7 برنز، با اقتدار برسکوی قهرمانی قرارگرفت.
ازبکستان میزبان و قزاقستان درمکانهای دوم و سوم این دوره از مسابقات قرارگرفتند.
سید رضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان دیروز با برکناری حمید سجادی از سمت معاون ورزشی این وزارتخانه، نصرالله سجادی را جایگزین وی دراین پست کرد.
درادامه مرحله مقدماتی رقابت های بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا درتهران دیروز تیم نوجوانان ایران مقابل چین تن به شکست 77- 51 داد.
نوجوانان بسکتبالیست ایرانی امروزدر آخرین مسابقه خود دراین مرحله به مصاف بحرین رفته است، تا در صورت برتری مقابل این تیم، به عنوان تیم سوم راهی مرحله بعد شود.
کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروزقضاوت دیدار برگشت استقلال تهران و اف سی سئول کره جنوبی درمرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان این قاره را به خلیل ابراهیم الغمدی، داورعربستانی سپرد.
این مسابقه چهارشنبه دهم مهر درورزشگاه یکصد هزارنفری آزادی تهران برگزارمی شود.
تیم فوتبال نوجوانان ایران که برای برپایی اردوی تدارکاتی خود به آلمان سفر کرده، دیروز درچهارمین دیدار دوستانه مقابل فورتونادوسلدورف درضربات پنالتی 10-9 مغلوب شد.
نوجوانان فوتبالیست ایرانی خود را برای شرکت دربازی های جام جهانی 2013 که اواخر مهر درامارات برگزار می شود آماده می کنند.
و خبرهایی از فوتبال درنقاط مختلف اروپا
هفته ششم رقابت های فوتبال لیگ برتر انگلیس با صدرنشینی آرسنال، ثبت سومین شکست فصل منچستر یونایتد و صعود لیورپول به رده دوم جدول رده بندی پیگیری شد.
درادامه بازی های این هفته، عصر دیروز دودیدار دیگر برگزارشد که طی آن، لیورپول با درخشش دومهاجم گلزن خود، استوریج و سوارز میزبانش ساندرلند انتهای جدولی را 3-1 مغلوب کرد.
گل های لیورپول را دراین دیدار، دانیل استوریچ و لوییز سوارز 2بار وارد دروازه ساندرلند کردند.دردیگر دیدار، نوریچ با یک گل از سد میزبان خود استوک سیتی گذشت.
درآغاز بازی های این هفته، شنبه درمهمترین دیدارها، آرسنال 2-1 سوانسی را شکست داد و با 15 امتیاز درصدر قرارگرفت، منچستر یونایتد درادامه ناکامی های خود دراولدرترافورد 2-1 مغلوب مهمانش وست برومویچ شد، دیدار چلسی و تاتنهام دردربی لندن 1-1 مساوی خاتمه یافت و منچستر سیتی 3-2 مغلوب میزبانش آستون ویلا شد.
درجدول رده بندی، آرسنال با 15 امتیاز درصدر قراردارد، لیورپول با13 امتیاز دررده دوم قرارگرفته و تاتنهام نیز با همین تعداد امتیاز و به خاطر تفاضل گل درجایگاه سوم ایستاده است.
درمهمترین دیدارهای هفته هفتم لالیگای اسپانیا، بارسلونا صدرنشین 2به صفر از سد آلمریا گذشت، رئال مادرید درسانتیاگو برنابئو با یک گل دربی پایتخت را به همشهری خود آتلتیکومادرید واگذار کرد وسه امتیاز حساس را ازدست داد، والنسیا با یک گل رایووایکانو را از پیش رو برداشت و ختافه 2به صفر اسپانیول را مغلوب کرد.
درجدول رده بندی، بارسلونا با 21 امتیاز درصدر قراردارد، آتلتیکو مادرید با همین تعداد امتیاز و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر دررده دوم جای گرفته و رئال مادرید با 16 امتیاز درمکان سوم است.
درهفته هفتم بوندسلیگای آلمان هم، بایرن مونیخ یک به صفر وولفسبورگ را شکست داد، بورسیا دورتموند با 5 گل فرایبورگ رادرهم کوبید، بایرلورکوزن 2به صفر هانوفر را شکست داد و اشتوتگارت با 4گل اینتراخت برانشوایک را درهم کوبید.
درجدول، بورسیا دورتموند با 19 امتیاز صدرنشین است و بایرن مونیخ با همین تعداد و امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر دررده دوم ایستاده و بایرلوکوزن با 18 امتیاز مکان سوم را به خود اختصاص داده است.
درمهمترین بازی های هفته ششم سری آ ایتالیا، آاس رم صدرنشین 5به صفر بولونیا را درهم کوبید، ناپولی رده دومی با دوگل جنوا را شکست داد، دربی تورین بین یوونتوس و تورینو با برتری یک به صفر یووه خاتمه یافت، میلان با یک گل سامپدوریا را با شکست بدرقه کرد و اینتر درمصاف با میزبانش کالیاری 1-1 مساوی متوقف شد.
درجدول رده بندی، آاس رم با 18 امتیاز صدرنشین است و دوتیم ناپولی و یوونتوس با 16 امتیاز دوم وسوم هستند.
و درهفته هشتم رقابت های لوشامپیونه فرانسه، موناکو درمصاف با رمیس 1-1 مساوی متوقف شد، پاری سن ژرمن 2به صفر تولوز را شکست داد، مارسی با همین نتیجه از سد لوریان گذشت و دیدار دوتیم لیون و لیل گلی دربرنداشت.
درجدول رده بندی، موناکو با 18 امتیاز صدرنشین است، پاری سن ژرمن با همین تعداد امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر دررده دوم قراردارد و مارسی با 17 امتیاز درمکان سوم جای گرفته است.