اخبار ورزشی سه شنبه 19 شهریور

سرپرست وزارت ورزش و جوانان دردیدار با اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال برحمایت از این باشگاه برای حضور قدرتمند درلیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد. سيدرضا صالحی اميری دیروز با اشاره به اينکه از باشگاه استقلال در ليگ قهرمانان آسيا حمايت خواهد شد، بر درآمدزايی و حرکت در مسير استقلال واقعی اين باشگاه و ساير باشگاه‌ها تاکيد کرد و گفت: باشگاه‌های استقلال و پرسپوليس و ساير باشگاه‌ها بايد در مسير درآمدزايی حرکت کنند. و افزود:در روزهای آينده با تشکيل کارگروهی، متشکل از نمايندگان باشگاه‌ها و چند اقتصاددان،‌ حقوقدان و نمايندگان وزارت ورزش و جوانان، راهکارهای اجرايی درآمدزايی و واگذاری باشگاه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تيم بسکتبال با ويلچر جوانان ايران درمرحله مقدماتی رقابت های جهانی از سد انگلیس گذشت. درادامه این مسابقات که درآدانا ترکیه برگزارمی شود دیروز، تیم جوانان ایران در سومين دیدار خود انگلیس را 60- 53 مغلوب کرد. شد. با این نتیجه، جوانان تیم بسکتبال باویلچر ایران با دوبرد مقابل مکزیک و انگلیس و یک شکست برابر آلمان، با 5 امتیاز پس از آلمان و کانادا دررده سوم جدول رده بندی گروه قراردارند. تیم ایران امروز درچهارمین مسابقه خود به مصاف آفریقای جنوبی رفته است.

چند خبرکوتاه

علیرضا حیدری دارنده شش مدال کشتی جهان و المپیک با ابراز خوشحالی از باقی ماندن کشتی دربازی های المپیک گفت:اتحاد کشورهای آمریکا، ایران، ژاپن و روسیه بسیار خوب بود. ضمن اینکه این ورزش برای این کشورها مدال‌آور است و به همین دلیل فعالیت‌های آن‌ها تاثیر زیادی در حفظ کشتی در المپیک داشت.

رضا مشحون مدیر تیم های ملی بسکتبال با بیان اینکه مهمت بچیروویچ اسلونیایی مربی بزرگی است، درباره آخرین وضعیت قرارداد وی گفت: قرارداد بچیروویچ تمام شده و ما باید با او قرارداد جدید امضا کنیم. با این حال او به طور قطع تا پایان جام جهانی اسپانیا در ایران خواهد ماند، اما برای المپیک ریو2016 باید شرایط را بسنجیم.

مسعود اوزیل، هافبک جدید آرسنال اعتراف کرد که دررئال مادریدبه او احترام نمی گذاشتند و به همین خاطر این تیم را ترک کرد. او گفت حتی اگر به صورت مجانی هم بود شاگرد ونگر می شد. این هافبک ترک تبار تیم ملی آلمان، افزود:آرسنال ونگر چیزهای را به من گفت که در رئال مادرید آنها را نیافتم، مثل شفافیت، اعتماد و احترام. این فاکتورها را در رئال نیافتم و همین مسئله باعث شد تا این تیم را ترک کنم.

به گزارش رسانه های ایتالیایی، دانیله ده روسی بازیکن تیم آاس رم با درآمدی درحدود 5/6 میلیون یورو درسال، عنوان پردرآمدترین بازیکن حال حاضر سری آ ایتالیا است.

تياگو سيلوا مدافع برزیلی باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه درمصاحبه با روزنامه گاردین گفت:آرزو دارم روزی برسد که بتوانم درکنار وين رونی که به نظر من يکی از بهترين مهاجمان حال حاضر فوتبال دنياست بازی کنم.

مرحله مقدماتی بازی های فوتبال جام جهانی 2014 برزیل امشب درگروه های ده گانه قاره اروپا پیگیری می شود، که درمهمترین دیدارها، ولز به مصاف صربستان می رود، ایتالیا با جمهوری چک دیدار دارد، آلمان با جزایر فارو روبرو می شود، رومانی رودرروی ترکیه قرارمی گیرد، نروژ با سوئیس دیدار دارد، روسیه به مصاف اسرائیل می رود، اسلواکی میزبان بوسنی و هزرگوین است، اوکراین دردیداری حساس پذیرای انگلیس است و فرانسه به دیدار بلاروس می رود.

امیرخسروجردی تحریریه ورزشی تلویزیون ایران فردا