علی خامنه‌ای در توهم پیشرفت و دستور مقابله با معترضین خیابانی

پس از سه هفته از آغاز اعتراض های خیابانی در ایران و سکوت خامنه ای که عده زیادی ان را به بیماری وی نسبت دادند وی با عنوان مقام فرمانده‌کل قوا از یگانهای حاضر در میدان دانشکده افسری سان دید تا نشان دهد که حالش خوب است و با نیروی نظامی اماده مقابله است هر چند صدایش با همیشه متفاوت و لرزانتر بود، این بازدید و سخنان روز دوشنبه یک روز بعد از حمله ماموران امنیتی به دانشگاه شریف انجام شد که مشخص بود سیاست دست اهنین برای مقابله با دانشجویان کلید خورده، علی خامنه ای، در جمع فرماندهان سپاهی و نیروهای نظامی برای مراسم اعطای نشان، که نشاندهنده تکیه به نیروهای نظامی برای اداره کشور است با بکار گیری زبانی تند علیه مخالفان مانند همیشه و متوهمانه مملکت را در راه پیشرفت دانست و معترضان را اغتشاشگر نامید و اعتراض های جاری کشور را توطئۀ آمریکا، اسرائیل و رسانه ها و ایرانیان خائن خارج از کشور خواند و شرکت کنندگان در تظاهرات را سلطنت‌طلب، تجزیه طلب و خانواده های ساواکی توصیف نمود. خامنه ای همچنین تمام کسانی که مرگ مهسا امینی را محکوم و با معترضان ابراز همدلی کردند، از جمله هنرمندان و سیاستمداران و ورزشکاران را تهدید نمود و گفت : این افراد باید کار خود را جبران و صریحاً اعلام کنند با آنچه اتفاق افتاده و با برنامۀ دشمن خارجی مخالفند. وی همچنین حمایت شخصیت های هنری و ورزشی را از اعتراضات زنان و جوانان ایران بی اهمیت خواند، هر چند از قوۀ قضائیه خواست که دربارۀ مجرمانه بودن یا نبودن این مواضع تصمیم گیری کند.
خامنه ای با دفاع از بسیج و نیروی انتظامی گفت در این حوادث بیش از همه به سازمان انتظامی کشور و به بسیج و به ملت ایران ظلم شد، البته ملت ایران در این حادثه نیز همچون حوادث دیگر کاملاً قوی ظاهر شد و در آینده هم به همین صورت خواهد بود. خامنه ای بدون نام بردن از مهسا امینی گفت در این حادثه‌ای که پیش آمد، دختر جوانی درگذشت که دل ما هم سوخت اما واکنشِ به این حادثه که بدون تحقیق و بدون اینکه امر مسلّمی وجود داشته باشد، عده‌ای بیایند خیابانها را ناامن کنند، قرآن آتش بزنند، حجاب از سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه و خودروی مردم را به آتش بکشند، یک واکنش عادی و طبیعی نبود. وی بدون انکه مشخص کند که مسیول این کار نیروی انتظامی بوده به مخالفین خودش انتقاد کرد.
علی خامنه‌ای که از معترضان به عنوان اغتشاشگرنام برد اعتراض های آنان به مرگ مهسا امینی را ساختگی دانست و گفت : اگر قضیه این دختر جوان هم نبود مرگ مهسا امینی در مقر پلیس ارشاد بهانۀ دیگری به وجود می آوردند تا امسال در اول مهر در کشور ناامنی و اغتشاش ایجاد کنند.
علی خامنه‌ای سپس ضمن پشتیبانی از اقدامات و خشونت های نیروی انتظامی و بسیج علیه معترضان تهدید کرد که در آینده نیز هر جا که دشمنان بخواهند اخلالی ایجاد کنند آنکه بیش از همه سینه سپر خواهد کرد ملت شجاع و مومن ایران است.
او همچنین گفت : معترضانی که پس از کشته شدن مهسا امینی در مقر پلیس گشت ارشاد به خیابان می‌آیند از بازمانده های عناصر ضربه خورده از جمهوری اسلامی از آنها یاد کرد که سلطنت طلبان و خانواده های ساواکی هستند. خامنه ای سپس از قوۀ قضائیه خواست که این افراد را محاکمه و مجازات کند.
خامنه ای نشان داد که در توهم پیشرفت کشور است و به هیچ عنوان قصد مصالحه ندارد و میخواهد با مشت اهنین به مقابله با معترضین بپردازد و معتقداست مملکت در حال پیشرفت است و غرور تکبرش مانع است که صدای صدها هزاران جوان مخالف خود را بشنود و با توهمی که ویژه دیکتاتورهاست انها را به دشمنان خودش نسبت داد. خامنه ای با گذشت عمر به جز سیاست مشت اهنین راهی برای حل معظلات اجتماعی ندارد و همین در نهایت به یک طوفان مردمی و سیاسی علیه وی منجر خواهد شد که تظاهرات گسترده کنونی نمونه همین امر است.