تداوم اعتراضات، قطعی اینترنت و افزایش اعتراضات و اعتصابات دانشجویی

با وجود تداوم قطع سراسری اینترنت، حضور مردم در خیابان‌های شهرهای مختلف در شب دوشنبه همچنان چشم گیر است. دیشب شهر یزد محل روسری سوزان زنان بود که شعار ایرانی میمیرد ذلت نمی پذیرد را سردادند. در تهران نیز در نارمک همچنان جوانها در خیابان حضور داشتندو شعار مرگ برخامنه ای شعار اصلی بود . همچنین در بسیاری محلات از پشت بام شعار مرگ بردیکتاتور سر دادند و در خیابانها از جمله خیابان رسالت ماشینها بوق میزدند. در شهرهای حاشیه تهران هم مردم تا پاسی از شب در خیابان‌ها حضور داشتند. معترضان همدانی‌ها هم با شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای به خیابان آمدند در سنندج ، بابلسر و مریوان در استان کردستان حضور مردم خیابان‌های شهر قابل توجه بود. تصاویر از درگیری شدید پلیس و نیروهای امنیتی و بسیجی با معترضان در سنندج حکایت دارد.
در کرمانشاه نیز معترضان در حالی با نیروهای امنیتی درگیر شدند که ماموران به سمت معترضان شلیک می‌کردند. گفته میشود تاکنون 72 نفر کشته شدند و هزاران نفر نیز تاکنون دستگیر شده اند که به برخی کمپهای خاص یا زندان بزرگ فشافویه منتقل شده اند. در این میان دانشجویان نیز در دانشگاه مدرس و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به تظاهرات پرداخته اند دانشگاه تهران و امیر کبیر هم تعطیل هستند. همزمان با سرکوب گسترده و خونبار اعتراض‌ها در ایران و نیز با آغاز سال تحصیلی، انتشار فراخوان‌های اینترنتی گروهی یا فردی برای اعتصاب سراسری در ایران به ویژه مدارس و دانشگاه‌ها قوت گرفته است در این بیانیه ها گفته شده اعتصاب عمومی و سراسری در همراهی با خیزش‌های خیابانی می‌تواند حکومت را فلج کند. از ورزشکاران و هنرمندان می‌خواهیم از هر طریق ممکن به اعتراضات پیوسته و از همراهی با سازمان حکومت و پروپاگاندای آن، مخصوصا صداوسیما بپرهیزند.
در این میان برخی هنرمندان به حمایت از از این اعتراضات پرداختند. حمید فرخ‌نژاد بازیگر نوشت مسبب و مقصر همه اتفاقات اخیر شمایید، مقصر هر خونی که بر زمین ریخته می‌شود شمایید ،مقصر همه صدمات مالی شمایید، مقصرید به‌خاطر نگاه خود خدا بین و جایگاه فرعونی که برای خودتان قایل شدید.
ارژنگ امیرفضلی بازیگر هم از دنیای سینما و بازیگری خداحافظی کرد و نوشت با دلی رنجیده از نادانیها و قلبی آکنده از ناامیدی و ذهنی بیمار شده و بغضهایی فروخورده و زخم‌هایی کهنه که دایم تازه می شوند، برای همیشه از دنیای بازیگری و متعلقاتش رخت بر‌می‌بندم وحید جلیل‌وند، کارگردان سینما نیز خطاب به وزیر ارشاد جمهوری اسلامی گفت: شما وزیر فرهنگ نیستید، شما گروگان‌گیر هستید، چرا که ما اگر مثل شما فکر و رفتار نکنیم باید کارمان را عوض کنیم و من حالا کارم را عوض می‌کنم و تا شما هستید دیگر حتی برای گرفتن مجوز فیلمم هم به شما مراجعه نخواهم کرد.
حکومت در هراس وحشتناکی از گسترش اعتر اضات قرار گرفته است. گسترش این تظاهرات مشکلی است که حکومت در مدیریتش در مانده است . مضافا براینکه جریانات حکومتی از این در هراسند که این جریان و اعتراضات بدون هدایت سیاسی جریانات شکل گرفته است و در نتیجه پتانسیلهای اعتراضی مردم را نشان میدهد.
نوع واکنش حامیان حکومت نیز نشان از هراس انها دارد محمود نبویان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و نماینده جبهه پایداری که از مخالفان برجام میباشد معترضان را کف روی آب و نجاسات هستند. و گفت هدف از این اعتراضات فشار بر ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای است، . این در حالیست که وی فقط با حذف رقبای انتخاباتی و فیلتر شورای نگهبان با کمترین میزان رای را به دست اورده است . وی هدفش افزایش درگیری کشور با غرب است تا گروه خود را به قدرت برسانند.