بیان جزییات ملاقات های رییسی با رهبران اروپایی در نیویورک

رییسی که از جنبه بین المللی فرد در حاشیه رفته‌ای است، در سفر اخیرش به نیویورک فقط توانست با دو رییس جمهور اروپایی ملاقات کند که اکنون جلالی زاده رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس که در این سفر وی را همراهی می‌کرد، درباره این ها سخن گفته و در مورد دیدار روسای جمهور ایران و فرانسه گفت آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه در این دیدار خیلی علاقه مند به مذاکره هسته ای بود و از طرف آمریکا حامل یکی دو پیام بود اما رئیس جمهور در دیدار با آقای مکرون تاکید کردند که یک بار خسارت دیدن از برجام کافی است. وی افزود آقای مکرون مباحث حقوق بشری ایران را مطرح کردند و رئیس جمهور کشورمان نیز در مقابل موضوع جلیقه زردها را مطرح کرد.
جلالی زاده همچنین درباره ملاقات با رییس جمهور سوئیس گفت رئیس جمهور سوئیس حامل پیام آمریکا برای ملاقات دو جانبه با ایران بود اما رئیسی در پاسخ گفتند که آیا ما از ملاقات های دوجانبه قبلی سودی بردیم؟ وی افزود: آمریکایی ها مذاکره را برای مذاکره می‌خواهند و این درحالی است که اشخاص حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی مکرر درحال تحریم شدن هستند.
این در حالیست که مواضع رییسی بخاطر عدم اعتماد به نفسی است که دارد و از هراس در از دست دادن پایگاه احتماعی خود عملا توان انجام توافق را از دست داده و به همین خاطر از گفتگوی مستقیم با امریکا نیز هراس دارد . میلیاردها دلار خسارت ناشی از همین تعلل در تصمیم گیری به کشور ضربه زده و این روند همچنان ادامه دارد . و بعید است که حکومت بتواند در این مورد قاطع تصمیم گیری کند . دولت رییسی ناکارامدترین و فشل ترین دولت بعد از انقلاب است.