حمله خطرناک پهبادی به پایگاه امریکا در سوریه

به گزارش رویترز چند ساعت پس از حمله نظامی اسرائیل به مواضع نیروهای مورد حمایت جمهوری اسلامی در غرب و مرکز سوریه ، به نقل از بیانیه ارتش امریکا ، یک پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در شرق سوریه روز دوشنبه ، هدف حمله پهپادی قرار گرفت که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
طبق این بیانیه، نیروهای نظامی امریکا به حمله پهپادی روز دوشنبه به پایگاه نظامی التنف پاسخ دادند. ارتش آمریکا در بیانیه اخیر تاکید کرده است که نیروهای نظامی ائتلاف در سوریه حق دفاع و محافظت از نیروهای خود را محفوظ می‌دارد.
نیروهای ائتلاف و بخشی از اپوزیسیون دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از پایگاه نظامی التنف برای مبارزه با گروه تروریستی داعش استفاده می‌کنند.
در همین حال، یک مقام نظامی آمریکا هم ضمن این خبر اعلام کرد که هیچکس در جریان حمله پهپادی اخیر به این پایگاه که در مرز سوریه، عراق و اردن قرار دارد، کشته و یا زخمی نشده است. جان برنان فرمانده ارشد نیروهای ائتلاف نیز با محکوم کردن حمله پهپادی روز دوشنبه گفت چنین حملاتی تنها جان غیرنظامیان بی‌گناه سوری را به خطر می‌اندازد. و انجام چنین حملاتی در سوریه تلاش‌های قابل توجه همپیمانان نظامی آمریکا برای شکست پایدار داعش را تضعیف می کند.
این نوع اقدامات میتواند سطح چالش میان ایران و امریکا در منطقه را افزایش دهد.