دونالد ترامپ و تقاضای باز پس‌گیری اسنادش

به گزارش رویترز دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خواستار بازپس فرستادن اسنادی شد که ماموران اف بی آی در جریان تفتیش خانه وی در میامی برده بودند.
ترامپ در شبکه اجتماعی اش نوشت که اف بی آی جعبه هایی از اسنادی را از خانه اش برده که مشمول حمایت حقوقی هستند.و خواستار بازگرداندن این اسناد شد
در همین حال، سخنگوی کاخ سفید گفت که ریاست‌جمهوری آمریکا در تحقیقات و تفتیش ویلای ترامپ و کشف تعدادی اسناد محرمانه از این عمارت دخالتی نمی‌کند.
بامداد سه‌شنبه هفته قبل بود که بازرسان فدرال پس از ورود به عمارت ترامپ و تفتیش چند ساعته، هزاران سند محرمانه را توقیف کردند که او هنگام ترک کردن ریاست‌جمهوری از کاخ سفید آورده بود.
روز دوشنبه روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که حداقل یکی از وکلای رئیس جمهور سابق این کشور در ماه ژوئن اظهارنامه‌ای را امضا کرده بود مبنی بر اینکه تمام اسناد محرمانه در عمارت ترامپ به دولت بازگردانده شدند. ولی با وجود اظهارنامه وکیل ترامپ نشان می‌دهد که رئیس جمهور سابق آمریکا و تیم او ممکن است اطلاعات اسناد محرمانه‌ای که در اقامتگاهش نگهداری می‌ کرد که به طور کامل افشا نکرده باشند. زیراا اسناد قضایی مرتبط با تفتیش ویلای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نشان می‌دهد که پلیس فدرال این کشور در جریان این عملیات مدارک فوق‌محرمانه در اقامتگاه شخصی او کشف کرد.
حکم تفتیش ویلای دونالد نشان می‌دهد که پلیس فدرال آمریکا در حال تحقیق در مورد رئیس‌جمهوری سابق به دلیل ارتکاب احتمالی چند مورد تخلف بود. پنهان‌کاری، آسیب به اسناد دولتی یا انتقال آنها، کارشکنی در مسیر اجرای عدالت و تخلف احتمالی از قانون مقابله با جاسوسی از جمله این موارد هستند. خودداری از استرداد مدارک مرتبط با امنیت ملی یکی از مواردی است که می‌تواند تخلف از قانون مقابله با جاسوسی محسوب شود. یکی از این قوانین نگهداری غیرقانونی از اطلاعات مرتبط با امنیت ملی را ممنوع کرده است. در این قانون فدرال اشاره‌ای به طبقه‌بندی اسناد نشده است. برای هر مورد تخلف از این قانون تا ۱۰ سال زندان پیش‌بینی شده است.