علایم نگران کننده سوء تغذیه در جامعه با انتشار آمار کاهش مصرف گوشت قرمز و لبنیات

با افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم علایم نگران کننده در مورد سو تغذیه مردم اشکار شده است که نشاندهنده بی تدبیری حکومت رییسی و توخالی بودن شعارهای انتخاباتی رییسی میباشد . در همین زمینه مسعود رسولی، دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور گفت که برای تهیه غذای گوشتی برای یک خانواده کارگری، باید کل دستمزد آن روز نان‌آور خانواده برای خرید فقط یک کیلوگرم گوشت قرمز هزینه شود.
وی میگوید می‌گوید سرانه مصرف گوشت کارگران به کمتر از سه کیلوگرم در سال رسیده است و این آمار برای هر جامعه‌ای نگران‌کننده است.پیشتر مرکز آمار ایران سرانه مصرف گوشت قرمز شهروندان را سالانه چهار کیلوگرم اعلام کرده است.
کفته میشود که مصرف گوشت قرمز از میزان مصرف دوران جنگ هم کمتر شده است.این در حالیست که سرانه مصرف گوشت قرمز در آمریکا سالانه ۴۹ کیلوگرم، در آرژانتین ۴۰ کیلوگرم، در کشورهای اروپایی ۳۰ کیلوگرم، و در ترکیه ۲۷ کیلوگرم است اما در تحولی دیگر احمد اسماعیل زاده، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفته که متأسفانه به دلیل گرانی لبنیات مصرف مواد لبنی به ویژه شیر در دو سه ماه گذشته به طرز چشمگیری کاهش یافته است. وی هشدار داده است که ادامۀ این وضع علاوه بر معضل سوءتغذیه کودکان به ویژه در استان های محروم، نبود کلسیم، پروتئین و موادمغذی، پوکی استخوان، کوتاهی قد و دیگر بیماری ها و عوارض را در پی خواهد داشت.
این در حالیست که هفته گذشته خبر خودکشی هشت کارگر منتشر شد که بسیار تکاندهنده بود. دولت رییسی با شعار عوامفریبانه حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، جلوگیری از گرانی‌ها، وکوچک شدن سفره خانوار، کمک به احیای معیشت دهک‌های پایین اقتصادی و توزیع یارانه اقتصادی در سفره خانواده‌ها بر سرکار امد ولی اکنون بدترین دوره تورم و گرانی را حکومت جمهوری اسلامی تجربه میکند که در مقایسه با دوره جنگ نیز وضعیت بسیار فاجعه بارتری است.