انفجار در محل آزمایشهای موشکی حوثی‌ها و اتهام نقض آتش بس

به گزارش رویترز بنا به اظهرارات مقامات محلی شش دانشمند موشکی ایرانی و لبنانی به همراه ده‌ها شبه‌نظامی حوثی‌، در جریان دو انفجار که روز دوشنبه در یک اردوگاه نظامی در نزدیکی صنعا پایتخت یمن روی داده، کشته شده‌اند. بنابر این گزارش‌ها، انفجارهای مرگبار در نتیجه بروز نقص حین شلیک موشک و نصب مجدد موشک‌های بالستیک در پایگاه نظامی الحفا که شامل یک آزمایشگاه و یک انبار تسلیحات بوده رخ داده است.به دنبال این انفجارها، شبه‌نظامیان حوثی تمامی ورودی‌های اردوگاه را بستند. شاهدان عینی تایید کرده‌اند که صدای انفجارهای مهیب را در صنعا که تحت کنترل حوثی‌ها است، شنیده‌اند. در این میان احمد المسيبلی، مشاور رسانه‌ای وزیر اطلاعات یمن که این خبر راعلام کرده شبه‌نظامیان حوثی را به نقض آتش‌بس متهم کرده است.
آتش‌بس در جنگ یمن با میانجیگری سازمان ملل بین شبه‌نظامیان حوثی و ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از ۲ آوریل آغاز شد. ویک بار نیز تمدید دوماهه شده است . هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، خواستار تمدید شش‌ماهه آتش‌بس شده است گروه‌های امدادی با استقبال از تصمیم تمدید آتش‌بس در یمن، از رهبران این کشور خواستند که آن را فرصتی برای انجام کاری جدی‌تر با هدف رسیدن به صلح پایدار بدانند.
یمن از سال ۲۰۱۴ میلادی درگیر یک جنگ داخلی خونین است صنعا، پایتخت یمن و شهر بندری حدیده هر دو تحت کنترل حوثی‌ها هستند اما توسط ائتلاف به رهبری عربستان سعودی محاصره شده‌اند.