حمله اف.‌بی.‌آی به اقامتگاه ترامپ، چالشی جدید برای کاندیداتوری ترامپ

به گزارش سی ان ان روزگذشته اف بی آی در غیاب ترامپ رییس جمهور سابق امریکا به اقامتگاه تفریحی وی رفتند. این حمله با مجوز دادگاه به دلیل سوء‌استفاده احتمالی وی از اسناد طبقه‌بندی شده انجام گرفت. اف‌بی‌آی به دنبال اسناد ریاست‌جمهوری است که ترامپ احتمالاً به اقامتگاهش در فلوریدا منتقل کرده است. این اقدام در تاریخ امریکا بی سابقه است .سی‌ان‌ان همچنین خبر داد که اداره تحقیقات فدرال آمریکا قبل از انجام این تفتیش، به کاخ سفید اطلاع نداده بود. یک مقام کاخ سفید نیز رسانه‌ها را به وزارت دادگستری برای کسب اطلاعات بیشتر ارجاع داد. بنا به این گزارش صندوق‌هایی که ترامپ پس از خروج از کاخ سفید به اقامتگاهش منتقل کرد، حاوی اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده بود. ترامپ در بازگرداندن ۱۵ جعبه حاوی محتویات درخواست شده توسط مقامات آرشیو ملی، ماه‌ها تأخیر کرده بود.. حکم تفتیش خانه ترامپ در فلوریدا را عالی‌ترین مقام‌های وزارت دادگستری آمریکا صادر کردند.
فاکس‌نیوز گزارش داد ماموران اف‌بی‌آی گاو صندوق ترامپ را شکستند اما چیزی نیافتند، و چند جعبه و شماری مدارک را به صورت تصادفی انتخاب کرده و با خود بردند.
اداره تحقیقات فدرال آمریکا هنوز به سوالات رسانه‌ها درباره این تفتیش پاسخ نداده و دلیل آن را نیز توضیح نمی‌دهد.
در این میان دونالد ترامپ با صدور بیانیه‌ای گفت نیروهای اف‌بی‌آی در تعداد بسیار زیاد منزل وی را محاصره کرده، به داخل آن هجوم آورده و مشغول تفتیش هستند.وی گفت این روزها برای ملت ما تاریک است، زیرا خانه زیبای من، در پالم بیچ ایالت فلوریدا، در حال حاضر تحت محاصره، یورش و اشغال گروه بزرگی از ماموران اف‌بی‌آی است. هرگز چنین چیزی برای یک رئیس جمهور ایالات متحده اتفاق نیافتاده است. وی افزود پس از همکاری من با ارگان‌های دولتی ذی‌ربط، این یورش بدون اعلام قبلی به منزل من ضروری و مناسب نبود. این رفتار نادرست دادستانی، استفاده از سیستم عدالت به عنوان یک سلاح و حمله دموکرات‌های چپ رادیکال است که به شدت نمی‌خواهند من برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ نامزد شوم، ترامپ گفت چنین حمله‌ای فقط در کشورهای ورشکسته و جهان سومی می‌تواند رخ دهد. متأسفانه، آمریکا اکنون به یکی از آن کشورها تبدیل شده است که در سطحی که قبلاً دیده نشده بود، فاسد شده است. آنها حتی داخل گاوصندوق من را هم تفتیش کردند. وی تاکید کرد آزار و شکنجه سیاسی رئیس‌جمهور دونالد جی. ترامپ سال‌ها است که ادامه دارد، با کلاهبرداری روسیه، کلاهبرداری استیضاح شماره یک، دروغ استیضاح شماره دو و موارد دیگر، که هرگز پایان نمی‌یابد. هدف‌گذاری سیاسی در بالاترین سطح است.
به گزارش سی ان ان مِریک گارلند دادستان کل آمریکا هنوز علیه هیچ شخصی اعلام جرم نکرده است.