شعارهای تبلیغاتی فرمانده کل سپاه پاسداران بعد از بحران اطلاعاتی سپاه

در حالی که هنوز کمتر از یک هفته از برکناری مهم‌ترین عوامل امنیتی و اطلاعاتی و حفاظت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و گمانه‌ی نفوذ نهادهای جاسوسی اسرائیل در مهم‌ترین پایانه‌های حفاظتی جمهوری اسلامی ایران کاملا جدی است، سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه به گسترش قلمرو نفوذ انقلاب اسلامی به اعماق جغرافیای عالم خبر داد و اظهار داشت پدیده بسط و نفوذ انقلاب اسلامی خطرناک‌ترین و خطر آفرین‌ترین خبر برای دشمنان است.
سلامی با اشاره به ناکام شدن دشمنان و عبور ایران از اقدامات دشمنان علیه ایران شامل تحریم‌های اقتصادی، انزوا‌بخشی سیاسی، نبرد اطلاعاتی، جنگ روانی، ارعاب نظامی و .. اشاره کرد و اظهار داشت اعتبار قدرت به اندازه آن نیست بلکه به میزان، شدت و جغرافیای نفوذ بستگی دارد.
سلامی از جمله اقدامات موفقیت‌آمیز در شکست دشمنان به توقیف کشتی استنا ایمپرو انگلیسی، انهدام پهپاد متجاوز راهبردی جاسوسی آمریکا، دستگیری تفنگداران آمریکایی، حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد و برخی اقدامات دیگر اشاره کرد و آنها را از جمله نقش‌آفرینی‌های غرور انگیز سپاه در برابر دشمن دانست.
این اظهارات سلامی به عنوان اقدامات افتخار آمیز سپاه در مقابل دشمنان در حالی عنوان می‌شود که نه تنها این اقدامات در مقابل نفوذ جاسوسی اسرائیل در لایه‌های درونی سپاه، ناچیز و بی‌اهمیت است، بلکه بخشی از آنها در پوشش یک اقدام موفیت‌امیز و افتخارآمیز هم قابل بررسی نیستند.
ضمن اینکه در کنار این اقدامات یکی از شرم‌آورترین اقدامات سپاه، شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراین است که هنوز شائبه‌ی عمدی بودن آن با جدیت در فضای سیاسی و رسانه‌ای ایران و جهان مطرح است و یکی از ننگین‌ترین اقدامات سپاه در سال‌های پس از شکل‌گیری بوده است.
در عین حال اسرائیل طبق گفته‌ی خود اسرائیل و همچنین واکنش‌ها و اظهارات مقام‌های جمهوری اسلامی ایران تا داخلی‌ترین لایه‌های حفاظتی جمهوری اسلامی ایران هم نفوذ کرده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد اعتماد به نفس را از جمهوری اسلامی بگیرد و آن را از درون تهی کند و خود نظام را برای خودش بی‌عتبار کند، اظهار داشت این را خطرناک‌ترین و مرموزانه‌ترین نوع تهاجم دانست.
سلامی حفاظت اطلاعات را یکی از مؤثرترین ارکان و ساختارهای قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و سپاه برای در هم شکستن اراده، آرزو و آبروی دشمن در عرصه جنگ اطلاعاتی دانست و اظهار داشت دشمن سپاه را نقطه شکل‌گیری همه شکست‌ها و امتداد اراده نظام برای درهم شکستن خود می‌داند و به همین دلیل روی این نهاد قدرتمند و مردمی متمرکز شده است.
وی تصریح کرد حفاظت اطلاعات سپاه درگیر یک رویارویی مستقیم با همه سرویس‌های مجرب و کارآزموده اطلاعاتی و امنیتی است که فروپاشی رژیم‌های بسیاری را در کارنامه خود دارند.
این اظهارات در حالی عنوان می‌شود که نفوذ به این نهاد یکی از نگرانی‌های اخیر در سیستم جمهوری اسلامی است و به نظر می‌رسد که سیستم پیشرفته‌ و مهارت‌محور اسرائیل برای نفوذ در نهادهای حفاظتی جمهوری اسلامی ایران چه از نظر سخت‌افزاری و سایبری و چه از نظر شخصیتی و نیروی انسانی کاملا موفق بوده است و توانسته به روش‌های گوناگون مهم‌ترین افراد در لایه‌های امنیتی و حفاظتی را با خود همراه کند.
جمهوری اسلامی ایران هم با دشمن‌پنداری افراد منتقد اما دلسوز، به این فرایند دامن زده است.