اخبار ورزشی چهارشنبه 13 شهریور

درجدید ترین رده بندی تیم های فوتسال جهان، تیم ملی ایران در رده هفتم دنیا و اول قاره آسیا قرارگرفت. فدراسیون بین المللی فوتبال – فیفا رده بندی برترین تیم های ملی فوتسال جهان را اعلام کرد که براین اساس، تیم ملی ایران با 1568 امتیاز، بالاتر از اوکراین و پایین تر از آرژانتین دررده هفتم جهان و همچون گذشته در رده نخست قاره کهن جای گرفت. دراین فهرست، برزیل با 1982 امتیاز درصدر قراردارد و تیم های اسپانیا و ایتالیا با 1975 و1782 امتیاز دوم سوم هستند.

مراسم گراميداشت و همچنين افتتاح وب‌سايت رسمی زنده یاد ناصر حجازی با حضور اعضای خانواده آن مرحوم، اهالی ورزش، هنر و سينما و شخصیت های سیاسی عصر دیروز درتالار دیوان شمس تهران برگزارشد. دراين محفل، ميهمانان برجسته و نامدار بسياری حضور داشتند که از جمله آنها می ‌توان به سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران، علی فتح‌الله‌زاده مديرعامل باشگاه استقلال، محمد رويانيان، محمدمهدی نبي دبیرکل فدراسیون فوتبال، داريوش فرهنگ، داود رشيدی، انوشيروان و برزو ارجمند، هانيه توسلی، حميد فرخ‌نژاد اشاره کرد. در اين مراسم با پخش کليپ‌هايی از اسطوره فوتبال ايران، نام و ياد او زنده نگه داشته شد همچنين دراين مراسم، با توجه به حضور غلامحسين مظلومی پيشکسوت باشگاه استقلال که به بیماری سرطان مبتلاست، از وی تجليل نيز به عمل آمد، مظلومی در بخشی از صحبت‌هايش، دعای خير مردم و هواداران استقلال را مهم‌ترين عامل در بهبود شرايطش عنوان کرد.

چند خبرکوتاه:

با مشخص شدن ترکیب نهایی تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای شرکت دررقابت های قهرمانی جهان درمجارستان، عبدالله چمن گلی سرمربی این تیم گفت: در مسابقات قهرمانی جهان نباید از تیم ملی حال حاضر مانند تیم المپیک انتظار داشت، چرا که نتوانستیم از تمام پتانسیل کشتی فرنگی استفاده کنیم.

در تازه‌ترین رده بندی برترین دوچرخه سواری آسیا، تیم ملی ایران با 1068 امتیاز مقتدارنه درصدر قراردارد و قزاقستان و هنگ کنگ با 631 و 584 امتیاز با اختلافی فاحش درمکان های دوم و سوم جای گرفته اند.دررده باشگاهی نیز، تیم پتروشیمی تبریزبا 813 امتیاز در صدر قرارگرفته وباشگاه نیپو ژاپن با 586 امتیاز و تیم آستانا قزاقستان با 425 امتیاز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند. حمید علی عسگر بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس به علت شکستگی دست داربی 77 پایتخت را که جمعه این هفته برگزارمی شود از دست داد.

پس از اعلام شیوه جدید کسب سهمیه المپیک از طریق حضور در رقابتهای جایزه بزرگ وهمچنین با اعلام رنكينگ فدراسيون جهانی تكواندو برای حضور در این رقابتها ، کادرفنی تیم ملی تکواندو ایران يوسف كرمی و ميثم باقری را برای شرکت دررقابت های جایزه بزرگ منچستر، به اردوی این تیم دعوت کرد.

سازمان تیم های ملی بسکتبال از 15 بازیکن برای شرکت درتورنمنت بین المللی چین دعوت کرد. حامد آفاق، سعید داورپناه،‌ اصغر کاردوست،‌ روزبه ارغوان، میثم میرزایی، محمد اوجاقی، امیر صدیقی، صالح فروتن، وحید دلیرزهان، محمد حسن‌زاده، حامد حسین‌زاده،‌ علی الله‌وردی، محمد یوسف‌وند، بهنام یخچالی و سجاد مشایخی 15 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند.این رقابت ها از بیست و هفتم شهریور تا 8 مهر درچین برگزارمی شود.

فرانتس بکن‌باوئر رئیس افتخاری باشگاه بایرن مونیخ در گفت‌وگو با سايت فيفا در پاسخ به اين سوال که سهم فرانک ريبری ا در 3 قهرمانی فصل گذشته بايرن مونيخ در بوندس‌ليگا، ليگ قهرمانان اروپا و جام حذفی آلمان چقدر می ‌داند، اظهار داشت: با نگاهی به فهرست 3 نفره نامزد‌های نهايی بازيکن سال اروپا خواهيد ديد که فرانک ريبری موفق‌ترين نامزد بود. او يکی از بهترين بازيکنان فوتبال دنيا در تمامی زمينه‌ها است و امسال هم بهترين سال حرفه‌اش بود. بدون او بايرن مونيخ نمی ‌توانست سه‌گانه را ببرد.او سهم بسزايی در اين 3 قهرمانی داشت.

نایب رییس باشگاه بایرن مونیخ، سخنان ژوزه مورینیو پس از سوپر جام اروپا را شرم آور خواند. کارل هاینس رومنیگه درمصاحبه با روزنامه بیلد آلمان دراین باره گفت: گوتسه شانس آورد که بعد از آن حرکت خشن رامیرس با آسیب دیدگی طولانی مدت مواجه نشد. خوشبختانه او تنها سه هفته از ترکیب به دور خواهد بود. مورینیو پس از پایان بازی از اشتباه داور در اخراج رامیرس سخن گفت اما من یک سوال از او دارم؛ آیا سرمربی چلسی واقعا درباره همان صحنه صحبت می کند یا به بازی دیگری اشاره می کند؟ ويسنته دل بوسکه، سرمربي تيم ملي اسپانيا، با حمايت از ايکر کاسياس، اعلام کرد اين دروازه بان باتجربه، همچنان شماره 1 تيم ملي اسپانيا خواهد بود.ویسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا با اعلام حمایت از ایکر کاسیای دروازه بان نیمکت نشین رئال مادرید گفت:این دروازه بان با تجربه همچنان شماره یک تیم ملی اسپانیا خواهد بود.

امیر خسروجردی – تحریریه ورزشی تلویزیون ایران فردا