اخبار ورزشی سه شنبه 12 شهریور

ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای شرکت دررقابت های جهانی مجارستان مشخص شد. به گزارش ایسنا، کادرفنی تیم ملی درحالی اسامی فرنگی کاران ملی پوش را برای اعزام به مسابقات جهانی اعلام کرد، که هیچ کدام از کشتی گیران المپیکی و به خصوص سه فرنگی کار طلایی ایران دراین بازی ها درترکیب این تیم حضور ندارند و باید پیکارهای جهانی را از خانه دنبال کنند. براین اساس، دروزن 55 کیلوگرم، محمد فقیری، در60، محمد نوربخش، در66، افشین بیابانگرد، در74، هادی علیزاده پورنیا، در84، طالب نعمت پور و حسین نوری، در96 مهدی علیاری و در120 کیلوگرم، امیر علی اکبری هفت کشتی گیر ایران دراین رقابت ها هستند.مسابقات کشتی قهرمانی جهان اواسط شهریور دربوداپست پایتخت مجارستان برگزارمی شود.

چند خبرکوتاه باشگاه نوريل نيکل روسيه بعد از جذب مصطفی نظری و اصغر حسن‌زاده، با حسين طيبی ديگر ملی ‌پوش فوتسال ايران به توافق رسید و با قراردادی دوساله این بازیکن جوان را به خدمت گرفت. به اين ترتيب طيبی برای همراهی نوريل در ليگ حرفه ای روسيه، این هفته عازم اين کشور می شود.

اردوی 10 روزه تیم فوتبال نوجوانان (زیر 17 سال) ایران در آلمان قطعی شد. به گزارش ایسنا، علی دوستی‌مهر سرمربی این تیم با تایید این خبر گفت: پس از جلسات هماهنگی که با دبیرکل فدراسیون فوتبال و مهدی‌ مهدوی‌کیا داشتیم، نهایتا اردوی تیم نوجوانان درآلمان قطعی شد و 31 شهریور به این کشور سفر می‌کنیم.براساس این خبر و با هماهنگی مهدی مهدوی کیا، تیم‌هایی چون هامبورگ، مونشن‌گلادباخ، دوسلدورف و بوخوم از حریفان تدارکاتی احتمالی ایران دراین اردوهستند.

به گفته امین نوروزی معاون پزشکی باشگاه استقلال، هاشم بیک زاده مدافع تیم فوتبال این باشگاه که دربازی با استقلال خوزستان از ناحیه بینی دچار مصدومیت شد، دیروز مورد عمل جراحی قرارگرفت و به همین علت، این بازیکن به دربی 77 پایتخت که جمعه این هفته برگزارمی شود نخواهد رسید.

خبردیگراز آبی پوشان، درحالی ‌که گوران لاوره نزديک به 10 روز به علت عدم دريافت مطالباتش درتمرينات این تیم شرکت نمی ‌کند، اين بار جی ‌لويد ساموئل نيزدومين بازيکن خارجی آبی ‌پوشان است که درفاصله چهار روز تا دربی پایتخت، به دليل مشکلات مالی در تمرينات اين تيم شرکت نمی ‌کند.

مراسم معارفه گرت بیل بازیکن جدید تیم رئال مادرید دیروز با حضور سران این باشگاه و خبرنگاران دیروز درورزشگاه سانتیاگو برنابئو مادرید برگزار و این بازیکن رسما به هواداران این تیم معرفی شد.بیل با قراردادی 6 ساله به مبلغ 100 میلیون یورو به کهکشانی های مادریدی پیوست، که با این انتقال به عنوان گران ترین بازیکن فوتبال جهان لقب گرفت.

ریکاردو کاکا بازیکن برزیلی تیم رئال مادرید پس از چهارسال حضور ناموفق دراین تیم اسپانیایی دیروز درآخرین روز نقل و انتقالات تابستانی درفوتبال اروپا با قراردادی دوساله دوباره به میلان ایتالیا پیوست. کاکا پس از عقد قرارداد با روسونری ها گفت: از اینکه دوباره به خانه خود بازگشتم بسیار خوشحالم و تمام سعی خود را به کار خواهم بست، تا دوباره خاطرات خوب گذشته دراین تیم را تکرار کنم.

مسعود اوزیل بازیکن آلمان رئال مادرید روز گذشته با قراردادی 5 ساله و به مبلغ 42 میلیون پوند به تیم آرسنال انگلیس پیوست.اوزیل دراین تیم لندنی هفته ای 130 هزار پوند دستمزد خواهد داشت، که بدین ترتیب وی، گرانقیمت ترین خرید تاریخ آرسنال خواهد بود.همچنین آرسنال دیروزاملیانو ویویانو دروازه بان تیم دسته دومی پالرمو ایتالیا را به خدمت گرفت.

لیورپول انگلیس نیز درآخرین لحظات پنجره نقل و انتقالات تابستانی دیروز سه بازیکن جدید جذب کرد. ممدو ساخو از پاری سن ژرمن فرانسه، ویکتور موزس از چلسی و تیاگو ایلوری از اسپورتینگ لیسبون پرتغال، سه بازیکنی هستند با عقد قرارداد، به قرمزهای آنفیلد پیوستند.

امیر خسروجردی تلویزیون ایران فردا