اخبار ورزشی دوشنبه 11 شهریور

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به اظهارات مهدی تاج رئیس سازمان لیگ فدراسیون گفت:همان طور که کفاشیان گفته، تاج می‌خواهد همه را از خود راضی نگه دارد و این باعث می‌شود که او از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند. به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش دراین باره افزود:واقعیت این است که من هیچ وقت نخواستم این تحمیل را ایجاد کنم که بازیکنان ملی‌پوش در لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی شرکت نکنند، تنها حرف من این است که فوتبال ایران باید تصمیم بگیرد که اولویت با کیست. یکی از این افراد تاج است که باید تصمیم بگیرد، اما او دارد از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند. وی تصریح کرد: تاج اعلام کرده است که طبق صحبت‌های من می‌خواهد لیگ و جام حذفی را تا تاریخ 17 فروردین سال آینده تمام کند، اما سوال این جاست که پشت این کار چه منطقی وجود دارد؟ البته این برایم تعجب آور نیست، چون تاج این برنامه را بر اساس خواست قلبی خودش و با بی احترامی کامل به برنامه‌ای که من 5 ماه پیش به سازمان لیگ داده بودم، تنظیم کرده است. کی‌روش درپایان اظهارداشت:درنهایت حرف من این است که فوتبال ایران باید این تصمیم را اعلام کند که آیا دو هفته‌ زمان مناسبی برای آماده کردن تیم ملی تا جام جهانی است؟ این موضوعی است که اکنون باید به آن پاسخ داده شود.

چند خبرکوتاه تیم والیبال جوانان ایران دیروز با پیروزی مقابل تیم ترکیه، میزبان رقابت های جهانی به مقام پنجم این مسابقات دست یافت. سایت فدراسیون جهانی فوتبال – فیفا، درقسمت مربوط به تولد بازیکنان و مربیان، تولد جواد نکونام را درکناربازیکنان و مربیانی چون، رود گولیت، خاوی مارتینس، لئوناردو، سامی اوسی کوفور، فاتح تریم و ایوان هاسک، به این بازیکن تبریک گفت و او را یکی از هافبک‌های تاثیرگذار تیم ملی ایران توصیف کرد.

محمدرضا خلعتبری بازیکن تیم عجمان امارات دیروز پس از توافق با مسئولان باشگاه پرسپولیس، با قراردادی دوساله به تیم فوتبال این باشگاه پیوست.خلعتبری با پیوستن به این تیم می تواند سرخپوشان پایتخت را دردربی سنتی پایتخت مقابل استقلال که جمعه این هفته برگزارمی شود همراهی کند.

تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان با شکست مقابل چونبوری تایلند به مقام نایب قهرمانی رقابت های باشگاه های آسیا بسنده کرد. دیدار نهایی چهارمین دوره این مسابقات یکشنبه درناگویای ژاپن بین دوتیم گیتی پسند و چونبوری برگزارشد که این مسابقه درپایان وقت های قانونی و اضافه 1-1 مساوی خاتمه یافت، اما درضربات پنالتی تیم تایلندی درمجموع به برتری 4-1 رسید و برسکوی قهرمانی ایستاد.

گرت بیل ستاره ولزی تیم فوتبال تاتنهام انگلیس سرانجام دیروز با قراردادی 6 ساله و به مبلغ 100 میلیون یورو به رئال مادرید اسپانیا پیوست، تا با این انتقال، به عنوان گرانقیمت ترین بازیکن فوتبال جهان شناخته شود.بیل پس از عقد قرارداد با کهکشانی های مادرید با ابراز خوشحالی از این انتقال گفت: راستش را می گویم، به آرزوی کودکی ام رسیدم و برای این منظور باید از مسئولان تاتنهام و تمام همبازیان خود دراین تیم تشکر کنم که موجبات راه یابی من را به سانتیاگو برنابئو را فراهم کردند.

چند خبر از فوتبال درنقاط مختلف اروپا: هفته سوم رقابت ها لیگ برتر انگلیس با صدرنشینی لیورپول خاتمه یافت. درادامه بازی ها این هفته دیروز سه مسابقه برگزارشد که طی آن، لیورپول درورزشگاه خانگی خود آنفیلد، مهمانش منچستر یونایتد را با گل دقیقه 4 دانیل استوریچ شکست داد و به سومین برد پیاپی خود دراین فصل دست یافت و با کسب 9 امتیاز به تنهایی درصدرجدول رده بندی قرارگرفت.دردوبازی دیگر نیز، دربی شمال لندن که بین دوتیم آرسنال و تاتنهام درورزشگاه خانگی آرسنال، امارات برگزارشد با برتری یک به صفر توپ چی ها خاتمه یافت.گل پیروزی بخش آرسنال را دراین دیدار، اولیویه ژیرود مهاجم فرانسوی این تیم به ثمررساند و سوانسی 2به صفر بر میزبانش وست برومویچ غلبه کرد. هفته سوم رقابت های لالیگا اسپانیا نیز با پیروزی بارسلونا و رئال مادرید به پایان رسید. درادامه بازی های این هفته و درمهمترین دیدارها، شب گذشته، بارسلونا درورزشگاه مستایا، میزبان خود والنسیا را با درخشش مسی و هت تریک این بازیکن 3-2 مغلوب کرد و با 9 امتیاز درصدر جدول قرارگرفت.رئال مادرید تعقیب کننده بارسا، 3-1 آتلتیک بیلبائو را شکست داد و رئال سوسیداد 2-1 بازی را به آتلتیکو مادرید واگذار کرد. دردوبازی باقیمانده هفته چهارم رقابت های بوندسلیگای آلمان، یکشنبه شب، بورسیا دورتموند با پیروزی 2-1 مقابل اینتراخت فرانکفورت، 12 امتیازی شد وبه صدر جدول رده بندی صعود کرد و اشتوتگارت 6-2 هوفنهایم را درهم کوبید.

هفته دوم سری آ ایتالیا با برد تیم های مدعی، اینتر، میلان و آاس رم خاتمه یافت. درادامه دیدارهای این هفته، شب گذشته، اینتر 3به صفر میزبانش کاتانیا را شکست داد، میلان 3-1 کالیاری را از پیش رو برداشت و آاس رم 3به صفر ورونا را با شکست بدرقه کرد. و درمهمترین دیدارهفته چهارم رقابت های لیگ فرانسه، لوشامپیونه، دیشب، موناکو با پیروزی 2-1 مقابل مارسی، 10 امتیازی شد و جای این تیم را درصدر جدول رده بندی گرفت

امیر خسروجردی