روحانی، آخرین افتتاح پروژه و آخرین توجیه در عدم موفقیت‌ها

حسن روحانی که در اخرین هفته دولتش به سر میبرد روز پنج شنبه اخرین طرح بزرگ را که مربوط به پروژه آزاد راه شما را افتتاح کرد که مسیر تهران به شمال را 45 دقیقه کوتاهتر میکند .وی در این مراسم به افتتاح طرح‌های بزرگ ملی ریلی و آزادراهی در دولت خود اشاره کرد و اظهار داشست دولت وی توانسته است با وجود جنگ اقتصادی، طرح‌های مهمی را در حوزه ریلی و آزادراهی افتتاح کند.
وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت این بوده است که مشکلات مردم کاهش پیدا کند، و مشکلات کمتری داشته باشند، اظهار داشت اقدامات زیادی بوده که وی مایل بوده در دولت خود آنها را انجام دهد، اما موفق نشده است.
وی ورود قطار سریع‌السیر به کشور را یکی از این اقدامات دانست و اظهار داشت دولت وی مایل بوده است با ورود قطار سریع السیر به ایران با اجرای این قطار با سرعت 300 کیلومتر در ساعت تحول بزرگی در بخش ریلی ایجاد کند که به خاطر تحریم‌ها موفق نشده است.
وی افزود اگر تحریم نبود دولت راه آهن سریع‌السیر تهران- اصفهان و تهران به مشهد را افتتاح کرده بود.
حسن روحانی همچنین به خودکفایی کشور در زمینه ریل اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با اقدامات زیربنایی که دولت وی انجام داده است دولت سیزدهم هر روز بتواند پروژه‌های مختلف به ویژه در زمینه ریلی را افتتاح کند.
رئیس جمهور تاکید کرد اگر تحریم‌ها رخ نداده بود دولت وی توانسته بود هم در بخش فرودگاهی و هم ریلی تحولات مهمی را در کشور ایجاد کند.وی از قرارگاه خاتم و نیز بنیاد مستضعفان برای انجام پروژه‌های شهرسازی قدردانی کرد.
اظهارات حسن روحانی در حالی عنوان می‌شود که وی همواره سپاه را به خاطر مداخله در امور غیرنظامی مورد نکوهش قرار داده و بارها گفته است که سپاه باید امور غیر نظامی و اقتصادی و عمرانی را ترک کندو تنها به امور نظامی بپردازد اما در یکی دوسال اخیر که تغییر گفتمان وی در همه‌ی عرصه‌ها محسوس است، نظر او درباره فعالیت عمرانی و اقتصادی سپاه هم تغییر کرده و گاها بنا بر مورد از اقدامات عمرانی سپاه تقدیر هم کرده است. این در حالیست که بعد از سخنان رهبر جمهوری اسلامی در مورد عدم اعتماد به غرب روحانی دیگر سخنی در مورد امکان حل موضوع و نتایج ان سخن نگفت . توجیهات روحانی در افکار عمومی چندان نتوانسته خریدار پیدا کند . و بسیاری اورا از این بابت که رای مردم را نادیده گرفته و تسلیم دستورات رهبری شده مورد انتقاد قرار دادند .