خیز رییسی برای انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد و کنایه به روحانی

ابراهیم رئیسی رئیس قوه‌ی قضائیه روز دوشنبه در جلسه شورای عالی قضایی با انتقاد از اقدامات دولت برای گفتگو با غرب که بنظر میرسید اولین سخنرانی تبلیغاتی وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری است به انتقاداتی از دولت روحانی پرداخت که هیچ ربطی به حوزه کاری وی ندارد .وی گفت دولت اگر وقتی را که برای امتیاز گرفتن از غرب صرف کرد، برای رفع موانع تولید مصرف می کرد، بسیاری از مشکلات حل شده بود و بسیاری از کارخانجات تعطیل شده هم فعال شده بود.
وی همچنین امنیت اقتصادی را در گروی مبارزه با فساد اقتصادی دانست و با بیان این موضوع که نباید اجازه داد فساد در جایی از کشور لانه کند، به مردم ایران اطمینان خاطر داد که قضات در هیچ کجای کشور اجازه نخواهند داد فساد در جایی از حوزه‌های اداری کشور لانه کند.
این اظهارات رئیسی در خصوص نظارت قضات بر فساد در حالی عنوان می‌شود که خود قضات بخشی از زنجیره فساد در کشور هستند و اطلاعات مختلف و متعدد مردم در خصوص فساد اقتصادی و اخلاقی قضات و دیگر افراد در دستگاه قضایی که در موارد متعددی رسانه‌ای هم شده است از مهم‌ترین عوامل بی‌اعتمادی مردم به قوه قضائیه است و اظهارات کلامی نمی‌تواند این اعتماد را به مردم باز گرداند و موجب اعتماد مردم به قوه‌ی قضائیه شود که در طول زمان به علت انتشار اخبار متعدد در خصوص فساد قوه‌ی قضائیه، به شدت آسیب دیده است.
ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به ضرورت تاکید بر گسترش تولید در کشور، رانت خواری و فساد را از جمله مهم‌ترین عوامل در نابودی تولید خواند و تاکید کرد برای حمایت از تولید باید از رانت‌خواری و فساد جلوگیری شود. مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای جمهوری اسلامی ایران به جای برنامه‌ریزی و اقدام برای رفع مشکلاتی که در کشور وجود دارد مدام بر ضرورت انجام تغییرات در کشور و رفع فساد و جلوگیری از رانت‌خواری در کشور تاکید می‌کنند و در حالی این اظهارات و تذکرها را بیان می‌‎کنند که مشخص نیست چه کسی باید این مشکلات را برطرف و شرایط را برای زندگی مردم بهبود دهد.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از اظهاراتش قاچاق کالا و قاچاق سازمان‌یافته را از جمله موانع مهم تولید دانست و اظهار داشت باید برای شناخت شبکه‌های در هم تنیده فساد و قاچاق کالا تلاش شود و مبارزه جدی صورت پذیرد.
موضوع قاچاق کالا و به ویژه قاچاق سازمان‎‌یافته از جمله موضوعاتی است که همه‌ منتقدان شرایط اقتصادی کشور به ان اشاره می‌کنند اما به خصوص مقام‌ها و مسئولین جمهوری اسلامی به این موضوع اشاره نمی‌کنند که بدون حمایت نهادهای رسمی حاکمیتی امکان انجام چنین حجم گسترده‌ای از قاچاق آن هم به شکل سازمان‌یافته وجود ندارد. ضمن اینکه سال‌ها تجربه اقتصادی در کشور نشان داده است که محدودیت در واردات کالا در حالی که هم نیاز کمی و مقداری و هم نیاز روانی به کالاهای وارداتی در کشور همچنان وجود دارد جلوگیری از واردات رسمی کالاها تنها موجب شکل گیری شبکه‌های قاچاق غیررسمی می‌شود و کمکی به کنترل واردات کالا به کشور نمی‌کند