واکنش تند شورای عالی امنیت ملی درمورد اظهارات محمود صادقی

در واکنش به اظهارات محمود صادقی در یک برنامه تصویری جدال که در فضای مجازی در خصوص وقایع آبان ۹۸ پخش شده است ، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اظهارات وی را درباره سخنان علی شمخانی درباره‌ی حوادث آبان ۱۳۹۸ تکذیب کرد.
در این اطلاعیه که توسط شورای عالی امنیت ملی منتشر شده است،
تاکید شده است که محمود صادقی اظهاراتی غیرواقعی و بی‌اساس را به علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نسبت داده است. همچنین تاکید شده است که این اظهارات تماما کذب و عاری از واقعیت هستند.
در این اطلاعیه همچنین با‌ اشاره به اینکه هیچگونه گفتگوی دوجانبه‌ای بین شمخانی و صادقی اتفاق نیفتاده، گفته شده است که وی در ارائه‌ی چنین اظهاراتی سونیت دارد.
در این بیانیه همچنین اشاره شده که اظهارات صادقی با اهداف سیاسی، صورت گرفته و دارای پیامد‌های کلان امنیتی برای کشور است و قابل اغماض نیست. بعلاوه اشاره شده است که موضوع، برای روشن شدن ابعاد و قصد و نیت صادقی از این اظهارات از طریق مراجع قضایی ذیصلاح پیگیری خواهد شد.
این اظهارات در واکنش به سخنان محمود صادقی در یک گفتگوی تلویزیونی یو تیوبی جدال صورت می‌گیرد که وی در آن، با اشاره به مصوبه مجلس، گفته بود افزایش قیمت حامل‌های انرژی ممنوع بوده است. وی همچنین ضمن تاکید بر‌مخالفت مجلس با گرانی بنزین، گفته بود جلسه سران قوا در واکنش به اقدام و‌مقاومت مجلس صورت گرفته بود. وی همچنین خاطرنشان کرده بود که مجلس بلافاصله با مصوبه جلسه سران هم‌ مخالفت کرده است.
گرچه شمخانی چنین اتهامی را نسبت به صادقی عنوان می‌کند، اما محمود صادقی اشاره‌ای به اینکه با شمخانی دیدار خصوصی داشته نکرده بود و‌تنها به این موضوع اشاره کرده است که شمخانی در کمیسیون امنیت ملی حضو‌ر یافته و در خصوص امنیت ملی قصه‌هایی به هم ‌بافته است وی همچنین گفت شمخانی در مورد اینکه ادمها هستند که کشته میشوند شمخانی گفته ما باید این کار را به پیش ببریم و نظم را مستقر کنیم و عملا مقابله خشونت بار را گریز ناپذیر دانسته است .
صادقی همچنین در ادامه اظهاراتش با بیان این موضوع که مجلس قصد آبستراکسیون داشته است، اظهار داشته بود در روزی که نمایندگان قصد آبستراکسیون داشتند، اظهارات خامنه‌ای در درس خارج از فقه عنوان شد که کل موضوع مقابله با گرانی بنزین را به محاق برد.
وی همچنین صراحتا اطهار داشت سخنان روحانی در این خصوص که از تصمیم برای گران کردن بنزین خبر نداشته، دروغ محض است..
صادقی در بخش دیگر سخنان مناقشه‌برانگیز خود کشتاز ابان ماه را مایه خجالت نظام ‌خواند و‌ اظهار داشت بدا به حال امنیتی که بخواهد با کشتار مردم اسلام شهر تامین شود.
حالا به گفته‌ی‌ تحلیل‌گران گرچه شورای عالی امنیت ملی گفته است در واکنش به اتهامات صادقی به شمخانی، این اطلاعیه را منتشر کرده است، اما واقعیت این است که اطهارات صادقی درباره‌ی شمخانی تنها در حد دو جمله بود.
به نظر می‌رسد دلیل اصلی تهدید محمود صادقی به احضار. به قوه‌ی قضاییه، اظهارات منافشه‌برانگیز سخنان وی در این خصوص بود که وی صراحتا خامنه‌ای را متهم اصلی ماجرای ابان ۹۸ عنوان کرده و‌ گفته بود‌ موضوع خواسته مجلس در خصوص گرانی بنزین با دستور خامنه‌ای متوقف شده است.وی همچنین گفته بود دستور گرانی بنزین هم‌ تصمیم‌ قوا بوده و‌ با هماهنگی رهبری صورت پذیرفته است.