توهین صریح به روحانی در تلویزیون و واکنش دولت

جهان بزرگی مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی که استاد حوزه علمیه هم هست در مناظره تلویزیونی در کانال چهارم توهینهای شدید وبی سابقه ای علیه روحانی کرد که واکنش اعضای دولت روحانی را به همراه داشت وی در سخنانی گفت مسئولی که می‌نشینه توی خانه‌اش شاید پای منقل هم باشه .شاید رئیس جمهور پای منقل نشسته‌ و سر نمی‌زنه به اینطرف و آنطرف ببینه کجای مملکت مشکل داره، چی داره می‌گذره، حتی وزرایش باهاش نمی‌توانند تماس بگیرند و مسائلشان را مطرح کنند آیا این مسئوله؟
وی با انتقاد از مسئولان گفت مسئولان در جمهوری اسلامی خیلی خیانت کردند..وی گفت سی درصد این‌که جمهوری اسلامی در واقع اسلامیتش زیر سؤال رفته به‌خاطر مسئولان است و ده درصد هم به‌خاطر استکبار جهانی است .
در این میان علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور، در واکنش نوشت آنچه در برنامه‌ای از شبکه چهار رخ داده افتضاحی شرم‌آور است. بحث آزادی بیان نیست چون دیگر همه می‌دانند که نقد و اعتراض که هیچ، حتی با درشت‌گویی به رییس‌جمهور هم ابدا عقوبتی در میان نخواهد بود؛ اما شوربختانه این بار بحث هرزگویی و فحاشی است. این شرارت، دیگر خارج از تحمل است. جای تاسف که گوینده‌ی آن محتوای سخیف و اتهام رکیک، معمم و رسانه هم، رسانه‌ی ملی است.
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز نوشت هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم توهین به رئیس‌جمهوری و تخریب دولت افزایش می‌یابد. این روش غیراخلاقی که با آموزه‌های دینی ما مغایر است، برای توهین‌کنندگان محبوبیت نمی‌آورد، از عزم و اراده رئیس‌جمهوری و دولت برای تلاش بیشتر در این شرایط سخت و خدمت به مردم نمی‌کاهد. حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهوری، نیز در واکنش با سخنان گزنده و طعنه آلودی نوشت مردم اهل ملاقه و منقل را به خوبی می‌شناسند.وای کاش در کنار ریش و عمامه، جهان‌تان را هم بزرگ‌تر می‌کردید تا بدانید که در این وانفسا اهانت به مردم شریف ایران و شخص دوم کشورتان نه خدمت به اسلامیت و جمهوریت بلکه هم‌آوایی با یاوه‌گویان ترامپی است.در این میان شبکه چهارم تلویزین نیزبا انتشار بیانیه ای سخنان جهان بزرگی را غیر حرفه ای و ناشایست خوانده است .
بنظر می رسد دعوای جناحی روز به روز افزایش مییابد و هدف به حاشیه راندن دولت روحانی و تمام مشکلات را به گردن دولت انداختن و فلج کردن آن و پیروزی جناح اصولگرا در انتخابات است .