هشدار بایدن در مورد مقابله با کرونا و ابراز آزادی نظر دکتر فائوچی

6-

به گزارش سی ان ان ، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در سخنانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها روز‌های سختی را در زمینه همه گیری کرونا در پیش دارند، هشدار داد شمار جان باختگان ناشی از کرونا در این کشور تا پایان ماه آینده میلادی احتمالا از نیم میلیون نفر عبور خواهد کرد.این در حالیست که اکنون بیش از چهارصد و ده هزار نفر جان خود را از دست داده اند.
وی همچنین به شدت از شیوه تعامل دولت ترامپ در خصوص همه گیری کرونا انتقاد کرد و گفت ترامپ هیچ طرح مقابله ای در سطح ملی نداشته است . وی افزود دولت وی نمی‌تواند سرعت واکسیناسیون را افزایش دهد. بایدن گفت یکشبه وارد این آشفتگی نشدیم. ماه‌ها برای ما طول خواهد کشید تا اوضاع را تغییر دهیم.
وی ضمن رونمایی از طرح فدرال خود برای مقابله با کرونا گفت راهبرد ملی ما همه جانبه است. این راهبرد مبتنی بر دانش است و سیاسی نیست. این راهبرد مبتنی بر حقیقت است و نه نکار.
در این میان به گزارش سی ان ان دکتر آنتونی فاوچی رییس انستیتو بیمارهای واگیر دار آمریکا در پاسخ به اینکه آیا اکنون در دولت بایدن احساس متفاوتی نسبت به دولت ترامپ دارید. گفت من نمی خواهم به گذشته برگردم اما کاملاً واضح است که مواردی گفته شده مثلا درباره هیدروکسی کلروکوین و موارد دیگر که واقعاً ناراحت کننده بود.
فاوچی افزود در زمان رئیس جمهور بایدن احساس می کند که می تواند براساس تخصص خود درباره موضوعات صحبت کنم.صحبت آزادانه در دولت بایدن احساس خوشایند آزادی است چرا که می توانم آزادانه در مورد بیماری همه گیر کرونا و موارد علمی آن آزادنه صحبت کنم.