واکنش‌ها به حملات اصولگرایان در مورد بحث صلح

در حالی که موج حملات به روحانی تا حدی بالا گرفته که برخی نمایندگان مجلس علاوه بر کناره‌گیری و استعفا و محاکمه، خواستار اعدام روحانی شده‌اند، واکنش‌های مختلفی نیز به این حملات حاکی از همگرایی گروه‌های سیاسی در تداوم دولت در ماه‌های باقیمانده‌ی دولت حسن روحانی است. اظهارات ذوالنور که تلویحا به ضرورت اعدام رئیس جمهور و شادمانی مردم از اعدام وی اشاره کرده بود، با واکنش‌هایی از طرف حامیان او مواجه شده است.
این در حالی است که حسین شریعتمداری سردبیر کیهان با اشاره به اینکه زمان زمان رویارویی با امریکاست، در واکنش به انتقادها از حسن روحانی، ضمن تاکید بر ناکارامدی دولت وی، حذف رئیس دولت را خواسته‌ی امریکا و اسرائیل عنوان کرده و با اشاره به اینکه طرح استعفای روحانی از طرف اصلاح طلبان توطئه‌ی دشمنان و امریکا برای نابودی جمهوری اسلامی است، آن را یک طرح امریکایی عنوان کرده و اظهار داشته است که اظهارات حامیان اصلاحات در خصوص استعفای دولت روحانی، همان طرح دولت بی‌سر است که مدت‌هاست توسط امریکا عنوان می‌شود. شریعمداری همچنین ضمن انتقاد از نمایندگان مجلس انقلابی که استیضاح و حذف رئیس جمهور را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌ی عملکردی خود در دستور کار قرار داده، این اقدام و تلاش نمایندگان مجلس را اقدامی در راستای اهداف دشمنان دانسته و آنها را از این کار برحذر داشته است.
این اظهارات در حالی عنوان می‌شود که بسیاری از اصلاح‌طلبان موضوع استعفای روحانی را نه به خاطر نقد دولت روحانی بلکه به خاطر علامتی به عنوان ناتوانی دولت از انجام امور کشور به خاطر کارشنکنی‌های حاکمیتی عنوان کرده و با اشاره با جایگاه ضعیف نهاد ریاست جمهوری در حکومت جمهوری اسلامی و بسته بودن دست رئیس جمهور در کنترل شرایط به عنوان یک اقدام واکنشی از طرف دولت عنوان کرده و تاکید دارند که دولت با استعفا باید خود را از مهلکه‌ای که امکان کنترل بر آن را ندارد و امکان اجرای خواسته‌های سیاسی و بین‌المللی برای دولت فراهم نیست، بیرون بکشد.
در همین حال عباس عبدی هم با اشاره به افزایش بی‌سابقه‌ی حملات علیه روحانی،‌ضمن اینکه این حملات را با اهداف انتخاباتی عنوان کرده، این حملات را در واکنش به اظهارات حسن روحانی در خصوص صلح امام حسن دانسته و خاطرنشان کرده است که حمله اصولگراها به حسن روحانی حمله به سابقه‌ی حکومتی حسن روحانی است که تمام عمر خود را در خدمت به حکومت گذرانده و مورد تایید حاکمیت هم بوده است. وی حمله به حسن روحانی را حمله به شورای نگهبان و حکومت دانسته و با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان همواره به حمایت مشروط خود از روحانی تاکید کرده‌اند، خاطرنشان کرده است که این حملات علیه روحانی هیچگاه متوجه اصلاح‌طلبان نیست.
وی این اقدام اصولگراها در نقد حسن روحانی را به بومرنگ تشبیه کرده و با بیان این موضوع که حملات علیه روحانی به خود آنها بر می‌گردد، گفته است تمام این حملات، حمله به خود اصولگراها که حسن روحانی را تاییدکرده و به ساختار حاکمیتی که وی را رئیس جمهور کرده بر می‌گردد.
عبدی همچنین در واکنش به اظهارات حسن روحانی در خصوص صلح امام حسن، با بیان این موضوع که حکومت در هر حال اقدامی در این خصوص و در راستای صلح امام حسن انجام نخواهد داد، یادآور شده است که بر فرض هم که منظور حسن روحانی از طرح این موضوعات صلح باشد، چنین اظهاراتی خطری ندارد، چو ن حکومت تن به این صلح نخواهد داد.