معاون اول رییس جمهور و انتقاد از مخالفان دولت

معاون اول رییس جمهورعصر دوشنبه در مراسم رونمایی از تلاش ها و توانمندی های زنان روستایی و عشایر با بیان این که خوشبختانه با همت کشاورزان و دست اندرکاران وزارت جهاد کشاورزی کمبودی در کالا‌های اساسی و مواد غذایی در کشور وجود ندارد، گفت: البته گرانی مردم را آزار می‌دهد، اما از سوی دولت به مردم اطمینان می‌دهم که لحظه‌ای تردید نداشته باشند که امنیت غذایی و تأمین کالا‌های اصلی مورد نیاز مردم در هر شرایطی تأمین خواهد شد.
جهانگیری با اشاره به گفته یکی از مدیران فائو سازمان غذایی سازمان ملل در خصوص تحریم های آمریکا علیه ملت ایران گفت: این مدیر فائو می گفت که آمریکایی ها اعلام کرده بودند که تصور نمی کردند ایران در تولید گندم و برخی محصولات دیگر به خودکفایی رسیده باشد و تصورشان این بوده که هنوز سالانه شش هفت میلیون تن گندم به کشور واردات می شود.وی افزود ‌ برای غلبه بر مشکلات پیش روی مردم، بازسازی اعتماد عمومی جامعه، حفظ همبستگی ملی، افزایش امید نسل جوان به آینده و بالا بردن تاب آوری جامعه نیازمند اقدامات عاجل و اساسی و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت هستیم.
وی گفت در شرایطی که همه قبول دارند مشکلات کشور جدی است و باید برای ناامید کردن دشمن و تقویت روحیه مردم، همدل و همراه باشیم متأسفانه عده ای تصور می کنند که امروز زمان انتقام گیری و فشارآوردن به دولت است.
او تاکید کرد این گونه افراد خیلی باید کج اندیش باشند که در شرایطی که فصل همدلی برای حل مشکلات مردم است، از این فرصت برای محبوبیت خود استفاده کنند. هیچ کس در تاریخ با چنین اقداماتی عاقبت بخیر نشده است. کسانی که از رنج مردم سوء استفاده می کنند تا خود را بالا ببرند ممکن است که عده ای برای‌آنها سوت و کف بزنند اما این رفتار آنها در تاریخ ثبت خواهد شد.
این سخنان در حالیست که ناکارامدی دولت در بسیاری امور در اداره کشور و فساد گسترده نهادهای دولتی از مهمترین عوامل انتقاداتی است که به دولت مطرح میشود . و دولت همیشه سعی میکند با بحث تحریم انتقادها را کمرنگ جلوه دهد