چالش مذاکرات ناتمام در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

به گزارش رویترز سرپرست هیئت مذاکره ‌کننده اتحادیه اروپا قرار است در سفر به لندن بتواند مذاکرات به بن‌ بست‌ رسیده میان انگلیس و این اتحادیه را به مسیر مطلوب بازگرداند.
مذاکرات هفته گذشته دو طرف برای رسیدن به یک توافق تجاری به منظور سامان‌ مند کردن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بی ‌نتیجه خاتمه یافت.
با وجود سفر مذاکره‌ کننده ارشد اتحادیه اروپا به لندن و برخی خوش‌ بینی ‌ها به از سرگیری گفت ‌و گوها، بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا روز جمعه ادامه رایزنی ‌ها را بی ‌معنی خوانده و گفت: خود را برای آنچه برگزیت سخت نامیده می‌ شود آماده می ‌کند.
دولت بریتانیا روز دوشنبه با ارسال نامه‌ ای از شرکت ‌ها و موسسه‌ های اقتصادی و تجاری خواسته است خود را برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده سازند.دولت جانسون در این نامه که برای حدود 200 هزار شرکت و مرکز تجاری و اقتصادی فرستاده شده از آنها خواسته برای قوانین و مقررات جدید مالیاتی و گمرکی آماده شوند.
مایکل گور عضو کابینه بوریس جانسون به شرکت‌ های انگلیسی هشدار داده که اشتباه نکنند، زیرا زمان در حال سپری شدن است و 75 روز دیگر تغییراتی رخ خواهد داد.او تصریح کرد اکنون لازم است همه همکاری کنند تا انگلیس بتواند از یک فرصت جدیدبه عنوان یک کشور مستقل تجاری با تسلط بر مرزها، آب های سرزمینی و قوانین خود استفاده کند.اتاق بازرگانی انگلیس می‌ گوید شرکت‌ ها و مراکز تجاری و اقتصادی برای یک برگزیت سخت آمادگی ندارد و دولت بوریس جانسون مسئول این وضعیت است.به گفته او شرکت ‌های انگلیسی از این رنج می ‌برند که در زمانی که درگیر پیامدهای اساسی همه‌ گیری کرونا هستند، با چنین چالش‌ هایی روبرو می ‌شوند.
بر همین اساس سرپرست تیم مذاکره‌ اتحادیه اروپا قصد دارد تمام هفته جاری در لندن بماند و در صورت نیاز روزهای آخر هفته نیز در انگلیس باشد.