خط و نشان فرمانده سپاه برای امریکا

در واکنش به اقدام امریکا در خصوص فعال سازی مکانیسم ماشه توسط این کشور، حسین سلامی فرمانده کل سپاه روز یک شنبه در واکنش به این اظهارات با بیان اینکه سپاه قادر است تمام پایگاه‌های آمریکا را اشغال کند، اظهار داشت قدرتی که سپاه ذخیره کرده‌ است بر اساس بدبینانه‌ترین سناریوی جنگ با آمریکا و هم‌پیمان‌های اوست. وی افزود سپاه با منطق پیروزی آرایش قدرت داده است و ابزارهای یک جنگ طولانی مدت را فراهم کرده است.وی در خصوص احتمال حمله نظامی به ایران با اشاره به اینکه هیچ قدرتی از جمله آمریکا شرایط تحمیل یک جنگ جدید علیه ملت ایران را ندارد، از ملت خواست از بلوف‌های تهدیدآمیز نگران نباشند.وی همچنین در ادامه‌ی اظهاراتش با اشاره به کشته شدن سردار سلیمانی توسط نیروهای امریکایی انتقام درباره سردار سلیمانی را عادلانه دانست و با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی قصد ندارد کسی را که در این ماجرا دست نداشته ترور کند بار دیگر با بیان این موضوع که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند بر فداکاری‌های سپاه برای مردم ایران اشاره کرد و با اشاره به اینکه یپاه پیشمرگ ملت ایران است، تاکید کرد سپاه اجازه نخواهد داد یک تار مو از سر ملت ایران کم شود. وی افزود اگر دشمنان اقدامی علیه ملت ایران انجام دهند، نابودی خود را رقم زده است. وی افزود دشمن اراده و توان برای جنگیدن ندارد.
سلامی همچنین در ادامه ترامپ را فاقد دانش و شناخت عمیق و دقیق از قدرت نظامی دانست و اهار داشت وقتی چنین بی‌اطلاعی‌هایی وجود دارد، طبیعی است که اعداد افراط‌آمیزی را در این خصوص اعلام کند. وی در عین حال خاطرنشان کرد امریکا شرایط یک جنگ جدید در منطقه با جمهوری اسلامی را ندارد. سلامی به فرسودگی ارتش امریکا در دوره ترامپ اشاره کرد و گفت آنها قادر به شرکت در یک جنگ بزرگ با ایران نیستند. وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که ارتش آمریکا توان بازسازی خود را از دست داده و روحیه خود را نیز از دست داده است.
وی به گستردگی گردان‌های سپاه در سراسر جهان اشاره کرد و با اشاره به اینکه هر حرکت نامتعارف امریکا موجب خواهد شد تا سپاه تمام پایگاه‌های امریکا را به آتش بکشد، تاکید کرد جمهوری اسلامی آماده تعقیب و تنبیه متجاوز است.
وی همچنین به حمله موشکی سپاه به عین الاسد اشاره کرد وبا اشاره به اینکه این حملات انتقام ایران از شهادت سردار سلیمانی نبوده است، گفت این اقدام فقط برای برقرار یک موازنه روانی صورت پذیرفته است. وی افزود امریکا باید طعم تلخ انتقام سخت سلیمانی را بچشد. سلامی همچنین تاکید کرد ترامپ باید بداند که انتقام ایران سخت و جدی خواهد بود.
سردار سلامی در دفاع از جان ایرانیان واینکه سپاه امادگی این دفاع را دارد اظهار داشت امریکا باید بداند که اگر یک تار مو از سر یک ایرانی کم شود، کرک و پشم امریکایی‌ها به باد خواهد رفت.
وی در واکنش به اقدام امریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه، با اشاره به اینکه این مکانیسم گلوله‌ای ندارد و امریکا از نظر سیاسی منزوی شده است، گفت حتی اگر امریکا ماشه را هم بچکاند، گلوله‌ای در آن نیست که به سمت ایرانی‌ها شلیک شود.
اظهارات حسین سلامی مورد استقبال تندروها در جمهوری اسلامی قرار گرفته که همواره از هر ادبیات جنگ‌طلبانه‌ای دفاع می‌کنند و همچنان تصور می‌کنند که با اظهارات خشن و جنگ‌طلبانه می توانند مردم ایران را در خصوص بی تاثیر بودن امریکا متقاعد کنند و با رجزخوانی جلوی تشدید فشارهای امریکایی و جامعه‌ی بین‌المللی بر ایران را بگیرند.
حسین شریعتمداری سردبیر روزنامه‌ی تندروی کیهان نیز که نوشته‌های جنگ‌طلبانه و اقتدارجویانه‌ی وی یکی از دلایل تشدید فشار سیاسی و روانی علیه ایران است، ضمن قدردانی از اظهارات سردار حسین سلامی، باتاکید بر اینکه امریکا مصمم است که دست امریکا را قطع کند، هشدارهای سلامی را مورد تاکید قرار داد که اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود، تمام کرک‌های امریکایی‌ها به باد خواهد رفت. وی این تهدید را یک تهدید جدی است و با تایید اظهارات سلامی تاکید کرد جمهوری اسلامی همه‌چیز را در عمل ثابت خواهد کرد.
این اظهارات و تهدیدها در حالی عنوان می‌شود که بسیاری از فشارها توسط امریکا بر ایران به واسطه‌ی همین تهدیدها صورت می‌پذیرد و بی‌آنکه این تهدیدها تاثیر واقعی و مشخصی بر امریکا و دیگر قدرت‌های جهانی داشته باشد، فشار روانی ناشی از آن فشار اقتصادی و سیاسی و دیپلماتیک گسترده‌ای را به ملت ایران تحمیل کرده است که بیشترین فشار را در این خصوص تحمل می‌کنند و بی‌انکه حق تصمیم‌گیری یا مخالفت با این اظهارات را داشته باشند، تنها از آسیب‌ها و فشارهای ناشی از آن بهره‌مند می‌شوند.