مدرک جعلی و دریافت کمیسیون توسط رییس سازمان هواپیمایی کشوری

منابع قوه قوه قضائیه حکم قطعی که از سوی سخنگوی قوه قضائیه اعلام شد، مربوط به علی عابدزاده، رئیس کنونی سازمان هواپیمایی کشوری وقت است. سخنگوی قوه قضائیه اخیراً از صدور حکم قطعی برای یکی از متهمان پرونده خرید هواپیمای فلایت‌چک خبر داده بود.
در پرونده که برای فلایت‌چک‌ها از سوی سازمان بازرسی کل کشور تهیه شده، علی عابدزاده یک هواپیمای کینگ‌ایر ۲۰۰۰ با پنل فلایت‌چک را به سه‌برابر قیمت خریداری کرده است، درحالی‌که در روند بررسی این موضوع روشن شد که این هواپیما تنها ۲.۵ میلیون دلار می‌ارزیده اما ۱۱ میلیون دلار فاکتور شده است.
همچنین مقامهای بخش‌های نظارتی دریافته‌اند که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد این مقام مسئول که از فیلیپین اخذ شده، جعلی است.
همچنین تخلف دیگز عابدزاده این است که طی سال‌های ۹۵ الی ۹۷، درست زمانی‌که در سمت ریاست سازمان هواپیمایی کشوری حضور داشت، در شرکت‌ خصوصی ماهان، هر ماه به‌صورت تمام‌وقت بیمه و سنوات برای او پرداخت می‌شد. که باتوجه به نقش حاکمیتی و نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری در صنعت هوانوردی و همچنین از حیث تضاد منافع، دریافت حقوق از یک شرکت خصوصی، عملی غیر قانونی است . معلوم نیست مقامهای نظارتی تاکنون چه میکرده اند و وی چگونه به کار خود ادامه داه است هر چند احتمال سمت وی از سوی مقامهای قضایی میرود .