وزارت اطلاعات و دستگیری جمشید شارمهد

وزارت اطلاعات ایران در اطلاعیه ای گفته که جمشید شارمهد که رییس گروه تندر بوده را دستگیر کرده است .در این اطلاعیه ادعا شده که وی در سال ۱۳۸۷ عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز را طراحی و هدایت کرد.که در آن اقدام ۱۴نفر کشته و ۲۱۵ نفر مجروح شدند.این وزارنخانه مدعی شده که این گروه در سال‌های اخیر نیز قصد اجرای چند عملیات بزرگ را داشت. منفجر کردن سد سیوند شیراز، انفجار بمب‌های سیانوری در نمایشگاه کتاب تهران و منفجر کردن حرم امام خمینی هنگام برگزاری مراسم عمومی از جمله این عملیات بود.که این عملیات تروریستی با تسلط اطلاعاتی مأموران وزارت اطلاعات ناکام ماند.
حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات نیز ادعا کرد که این آدم مورد حمایت جدی دو سرویس اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بود و آنها بعید می‌دانستند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اسلامی ایران بتواند از پوشش اطلاعاتی‌شان عبور کند و با یک عملیات پیچیده در داخل جمهوری اسلامی ایران او را در اختیار بگیرد.وزیر اطلاعات مدعی شد که او به دنبال این بود که با عملیات گوناگون خودش را اثبات کند و حدوداً 27 اقدام تروریستی جمشید و مجموعه‌اش داشته است که با هوشمندی و اشراف سربازان گمنام امام زمان همه آنها خنثی شدند.
وزیر اطلاعات همچنین ادعا کرد که با توجه به جنایت که این آدم در شیراز مرتکب شده بود، از طریق اینترپل شکایت کردیم اما او با اسم واقعی به همه کشورها سفر می‌کرد و جالب است که بدانید مانع سفرش نمی‌شدند و این نشان‌دهنده پوچی شعار مبارزه با تروریست آمریکایی‌ها و همپیمانان اروپایی‌اش است که می‌دانستند او تروریست است اما مطلقا مانع سفرهای او نمی‌شدند.
لازم به ذکر است که شارمند شهروند آلمان و مقیم آمریکا بود و به گفته نزدیکان آقای شارمند، وی مبارزه سیاسی و فرهنگی میکرده و ارتباطی با اقدامات تروریستی نداشته. فرزندان وی گفته اند که اخرین محل مکان یابی موبایلش در کشور عمان قرار داشته است . هنوز مشخص نیست که وی چگونه دستگیر شده است . بعد از ربودن ودستگیری روح االه زم این دومین مورد ربودن و دستگیری مخالفین جمهوری اسلامی در یک سال گذشته میباشد