ورود دو نفتکش ایرانی به ونزوئلا

به گزارش رویترز دو نفتکش ایرانی از میان پنج نفتکش ایرانی که بنزین به سوی ونزوئلا حمل میکنند باا سکورت ناوهای جنگی ونزوئلا به سمت یکی از بنادر این کشور در حرکت است و امروز در بندر تعیین شده پهلو گرفته و محموله خود را تخلیه می‌کند.نفتکش فارست که دومین نفتکش اعزام شده امیباشد امروز بدون هیچ مزاحمت و مشکلی وارد آب‌های ساحلی ونزوئلا شد ایران پنج نفتکش حال بنزین به سمت ونزوئلا اعزام کرده است که با تهدید وهشدار آمریکا روبرو شد . و ایرن نیر متقابلا هشدار داد که در صورت برخورد با این نفتکشها ایران اقذام متقابل انجام خواهد داد . آمریکا مدعی است که دولت ونزویلا با دادن شمش طلا مبالغ این محموله ها را پرداخت میکند .
همچنین نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در پیامی توئیتری نوشت: پایان ماه رمضان برای ما با ورود نفتکش فورچون همراه شد، نشانه‌ای از همبستگی مردم ایران با ونزوئلا. در زمانه‌ای که امپریالیسم جهانی به دنبال تحمیل خواسته‌های خود از طریق زور است، فقط برادری مردمان آزاد می‌تواند ما را نجات دهد..
همچنین رئیس جمهوری کوبا میگل دایاز-کانل روز یکشنبه با انتشار توئیتی، خبر ورود نخستین نفتکش از پنج نفتکش ایرانی حامل سوخت به آب های ونزوئلا،کشوری که به دلیل تحریم امریکا با کمبود بنزین روبرو شده است، را برجسته کرد و مورد تقدیر قرار داد.
رئیس دولت کوبا در حساب توییتر خود خاطرنشان کرد که اقدام ایران به معنی شکسته شدن محاصره غیرقابل قبول و جنایتکارانه ای است که ایالات متحده به ونزوئلا تحمیل کرده است.
بنظر میرسد که این موضوع برگ جدیدی در روابط بحرانی میان
ایران و امریکا ایجاد کرده است .و مشخص نیست که دوکشور تا چه حدودی میخواهند وارد این بازی تقابل جدید شوند و تا چه اندازه برای آن هزینه خواهند داد .