برزیل کانون جدید شیوع ویروس کورونا

به گزارش رویترز، برزیل، که ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور پوپولیست و هوادار ترامپش که با استعفای وزرای کلیدیش روبرو شده و مهمترین رهبر شاخص جهانی‌ست که بیماری جدید را در حد یک سرماخوردگی کوچک توصیف کرده‌است. اکنون با بیشترین رشد در شمار موارد ابتلا به ویروس کورونا در مرکز و جنوب قاره آمریکا روبه‌رو شده‌است.
برآوردهای فعلی نشان از 67 هزار بیمار و مرگ پنج هزار نفر میدهد
که برزیل را درحال نزدیک‌شدن به آمار رسمی چین و روسیه نشان میدهد .شماری از پژوهشگران این احتمال را مطرح کرده که بیماران مبتلا در برزیل بیش از یک میلیون نفر باشند. به‌ویژه که در نیمه جنوبی کره زمین زمستان در راه است، و از گرمای هوا در بخش‌های جنوبی کشوربرزیل کاسته می‌شود.گفته میشود اقتصاد برزیل در سال جاری میلادی احتمالا با بدترین افول در تاریخ معاصر آن کشور روبه‌رو خواهد شد.
لازم به ذکر است رئیس‌جمهور برزیل، ، در پی اختلاف با لوئیز انریکه ماندتا، وزیر بهداشت این کشور، بر سر نحوه مقابله با ویروس کرونا، او را برکنار کرد. ماندتا شیوع ویروس کرونا در کشورش را یک چالش بزرگ توصیف کرده و خواستار تدوین مقررات و محدودیت‌های اجتماعی شده بود. بولسونارو همچنین وزیر بهداشت را متهم کرده بود توجهی به وضعیت اقتصادی و کسب‌وکار مردم ندارد.