ایران در محاصره کرونا

بحران کرونا وارد مراحل جدیدی در ایران شده است . در حالیکه اکثر مراکز اموزشی در تهران و قم و برخی شهرها تعطیل است و مرزهای زمینی و هوایی ایران از سوی کشورهای همسایه ایران در حال مسدود شدن و ایران بعد از چین بیشترین تعداد مرگ ومیر مبتلا به ویروس را داشته است ،بر اساس تازه‌ترین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت تعداد مبتلایان به کرونا به کشور به 95 نفر رسید که از این میان 15 نفر تا به حال جان باخته‌اند . همچنین برخی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قم از مرخص شدن 21 نفر از بیماران مبتلا به کرونا خبر دادندو 320 نفر مشکوک به کرونا در دو بیمارستان قم بستری هستند.
این در حالی است روز دوشنبه امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در جلسه غیر علنی مجلس که با مسئولین وزارت بهداشت مدعی شد که پنجاه نفر فقط در شهر قم در این ماجرا فوت شده اند و این وزارتخانه را متهم به پنهانکاری کرد از سوی دیگر معاون وزارتخانه اقای حریرچی گفت اگر کسی نشان دهد که امار پنجاه نفر درست است . او استعفا خواهد داد . سپس نماینده مردم قم یک لیست چهل نفره برای او فرستاد که معاون وزیر گفت او از کجا مطمین است که این افراد براثر کرونا مرده اند و تستشان مثبت بوده است . به هرحال دعوا در قم افزایش یافته و ظاهرا نهادهای امنیتی و اطلاعات سپاه پاسداران حاضر به قبول مسئولییت قرنطینه شهر قم نشدند . شب دوشنبه نیز مقامات آستان حرم حضرت معصومه قم علیرغم دستور شورای تامین استان میله های تفکیک در حرم را برداشتند ودر صحن مراسم نماز جماعت برگزار کردند .که میتواندتبعات خطرناکی در رشد ویروس میان مردم داشته باشد .علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران نیز در تویتی خواستار ورود مقامات قضایی به صحت سنجی ادعاها مربوط به جریان قم شد و پنهانکاری از سوی دولت و یا انتشار اخبار دروغ از سوی افراد در مورد مرگ ومیر را مخل در امنیت ملی ایران دانست .
در این میان سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که با افزایش تعداد مرگ ومیر مبتلایان ویروس در ایران هیئتی را بررسی شیوه های کنترل ویروس امروزبه ایران میفرستد . در این میان علیرغم اینکه قرنطینه شهرها در چین و ایتالیا و کره جنوبی انجام گرفته مقامات وزارت بهداشت ایران معتقدند که این روش منسوخ شده متعلق به جنگ جهانی دوم است و قرنطینه در مورد قم انجام نخواهد گرفت .
همچنین امروز نیز اعلام شد که اجلاس مجلس خبرگان برگزار نخواهد شد .بنظر میرسد بحران بی اعتمادی به مقامات نظام در این مورد باعث بحرا حادتری بیش از بحرانهای سیاسی برای مقامات جمهوری اسلامی گردیده است .