تمجید فرمانده سابق سپاه پاسداران از رهبر جمهوری اسلامی

یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی آیت‌الله خامنه‌ای روز پنج‌شنبه در در آیین کنگره ملی هزار و پانصد شهید هرمزگان در بندرعباس، آیت‌الله خامنه‌ای را مهربان‌ترین رهبر جهان توصیف کرد و او را رهبری دلسوز، خردمند، حکیم، مهربان و دوراندیش دانست که در هیچ کشور دیگری در جهان وجود ندارد.
این در حالی است که بنا به گفته بسیاری از منتقدان، آیت‌الله خامنه‌ای با خودرایی انکار ناپذیری و بی‌انکه منافع ملی کشور در تصیمات خود در نظر بگیرد،‌ تنها به پیاده کردن و اجرای سیاست‌های مدنظر خود می‌اندیشد و در اجرای این سیاست‌ها که برخی وقتها با منافع ملی درتضاد است کمترین توجهی به منافع مردم ندارد و حتی به تبعات تصمیمات خود، که به زندگی دشوار و غیرقابل تحمل مردم و مشکلات اقتصادی گسترده در سطح جامعه دامن زده و حتی آینده توسعه اجتماعی و اقتصادی ایران را نیز مخدوش کرده، توجهی ندارد.
رحیم صفوی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به شهدای حرم، گفت اگر این شهدا نبودند، امنیت عتبات و سوریه و عراق هم وجود نداشت. اظهارات رحیم صفوی در خصوص امنیت این شهرها و کشورها در حالی عنوان می‌شود که سوریه و عراق به علت ناامنی‌های گسترده‌ای تروریستی که در شهرهای مختلف این کشور وجود دارد، همچنان در معرض شدیدترین اقدامات تروریستی وجود دارد. در عین حال جمهوری اسلامی در بیان دلایل توجیهی حضور نیروهای نظامی و بسیجی ایران در عراق و سوریه، دلیل آن را تامین امنیت در جمهوری اسلامی عنوان کرده است. وی همچنین اظهار داشت با یک رهبری شجاع، خردمند، متقی و حکیم و با روحیه جهادی و انسجام ملی و با حضور جوانان شجاع و شهادت‌طلب می‌توان در مقابل ظلم جهانی ایستادگی کرد.
اظهارات رحیم صفوی در حالی عنوان می‌شود که آیت‌الله خامنه‌ای نیز در روزهای اخیر بار دیگر بر ضرورت زنده کردن روحیه‌ی ایثار و شهادت تاکید کرده و گفته بود که روحیه شهادت‌طلبی را باید در جامعه تقویت کرد.در عین حال با وجود تاکید جمهوری اسلامی بر عدم مداخله جهانی جمهوری اسلامی، همواره مهم‌ترین سیاست جمهوری اسلامی نفوذ جهانی انقلاب اسلامی و حاکم‌کردن آنچه که مقام‌های جمهوری اسلامی آن را ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌نامند در سراسر جهان بوده است.
رحیم صفوی همچنین بیرون راندن ارتش سرخ روسیه از افغانستان را نیز تحت تاثیر جمهوری اسلامی و شهدای ایران دانست و گفت آنها به تاسی از شهدای ایران توانستند شوروی رااز افغانستان بیرون کنند.
واقعیت این است که بر خلاف اظهارات رحیم صفوی، نه تنها شهدای انقلاب اسلامی نقشی در بیرون راندن شوروی از افغانستان نداشته‌اند، ‌بلکه بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی اعتقاد دارند که این شکل‌گیری جنبش‌های افراط‌گرایانه در منطقه است که تحت تاثیر جمهوری اسلامی قرار داشته است .ضمن آنکه جمهوری اسلامی بارها با بیان این موضوع که گروه‌های افراطی طالبان و القاعده توسط امریکا در افغانستان ایجاد شده‌اند، تلویحا این فکر را تایید کرده است که امریکا در شکل‌گیری گروه‌های مقاومت در افغانستان که عمدتا به خاطر نگرانی و هراس از توسعه‌ی کمونیسم در افغانستان صورت گرفته و در نهایت به بیرون راندن شوروی از افعانستان انجامیده، ‌توسط امریکا و نه ایران انجام شده است.