کوچ ایرانیان قسمت هفدهم یکشنبه 13 بهمن

در آستانه سالروز قیام شورشیان مذهبی در 22 بهمن ماه هستیم ، شورشی که به کوچ اجباری خیل عظیمی از ایرانیان به خارج از مرزهای موطنشان انجامید. به همین مناسبت در این شماره از برنامه به سراغ دکترابوالحسن بنی صدر،اولین رئیس جمهور ایران پس از برسرکارآمدن ملایان، که کمی بعدتر مورد خشم و غضب آقایان قرار گرفت و او نیز به جمع کوچ کرده گان پیوست، رفته ایم و از او پیرامون ایفای نقشش در این دگرگونی بزرگ سوالاتی پرسیده ایم.
در بخش بعدی برنامه علی لیمونادی ما را به آرشیو سال 1989 تلویزیون ایرانیان میبرد و درآنجا به پای سخنان زنده یاد دکتر شاپور بختیار مینشینیم و نظر او را پیرامون روزهای کوتاه دولت 37 روزه اش میشنویم. آخرین نخست وزیر ایران حرف های شنیدنی بسیاری از آن روز های آتش و خون دارد.
بخش انتهایی برنامه امروز اختصاص خواهد داشت به بازبینی مصاحبه ما بااحمد مدنی سیاست‌ مدار و درجه دار نظامی . تیمسار مدنی تاپیش از برکناری در سال 1351 دریادار ارتش شاهنشاهی ایران بود و پس از آن در بهمن ماه 57 و پس از تشکیل دولت انقلابی در کابینه مهندس بازرگان به سمت وزیر دفاع و فرماندهی نیروی دریایی رسید، وی دوماه بعد از این سمت کنار رفت و درحکومت جدیدایران فرماندار خوزستان شد .فرمانداری خوزستان نیز برای تیمسار مدنی به طولی نیانجامید و وی در سال 1359 ترک وطن گفت و به جمع کوچ نشینان پیوست و بقیه عمر را در امریکا سپری نمود.
با ما همراه باشید و این برنامه را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات و دیدگاه های شما در ارتباط با موضوعات مطرح شده در این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود