تفسیر خبر جمعه ۲۸ تیر

سلام ، جمشید چالنگی هستم ودر ساعت پیش رو همراه با شما خوبان نگاهی خواهیم داشت به :

در ایران روند گرانی ها و تحریمهای امریکارو به کجا دارد؟؟

پیامد های بیانیه ۱۴ نفره که خواستار برچیدن جمهوری اسلامی شدند به خارج از مرز های ایران

در امریکا سخنان تازه ای در فضای سیاسی پایتخت امریکا جریان دارد گفته میشود کسانی انتخاب شده اند برای مذاکره با محمد جواد ظریف ، ایا این مذاکرات امکان پذیر است ؟؟؟ هنوز کاخ سفید این موضوع را بطور رسمی تایید نکرده است !!

میهمانان این برنامه آقای علیرضا نوری زاده از لندن و از خراسان یکی دیگر از امضاء کنندگان بیانیه ۱۴ نفر آقای عباس واحدیان شاهرودی پژوهشگر و نویسنده و آقای قاسم شعله سعدی از تهران

چالنگی: خیلی مختصر بفرمایید جناب واحدیان از دوستان زندانیتان چه خبر آقای نوریزاد و مهدوی فر؟؟

واحدیان: متاسفانه که تا امروز آقای مهدوی فر نتوانسته اند هیچگونه تماس مستقیمی داشته باشند ودوسه باری از طرق دوستانشان به خانواده ایشان خبر داده اند که حال ایشان خوب است و در همین حد خبر داریم و صدای ایشان را نشنیده ایم جناب نوری زاد هم که پریروز آقای لعل محمدی و شعله سعدی میهمان خانواده آقای نوری زاد بودند تماس مستقیمی داشتند و با اکثر دوستان صحبت کردند و ما در حال حاضر دنبال راه حلی میگردیم برای دوستانمان و بقیه زندانیان سیاسی ایران  که امیدوارم بزودی این مشکلات برطرف بشود و روزی این مشکلات رفع میگردد که ما از این نظام گذر بکنیم تا ایران آزاد بشود ایران که آزاد بشود یعنی آزادی تمام زندانیان سیاسی.

چالنگی: خوب آقای نوری زاده ما اصلا کاری به کوپر و فلان  شخص نداریم خود همین   خراسان نادر و فردوسی و … امثال خامنه ای هم دارد، ببیند همین آقایان بر مبنر گفته اند که زینب خواهر امام حسین در بارگاه یزید چنان خطبه ای خواند که هنوز  از آن خطبه نام میبرند و اتفاقی برای ایشان نیفتاد ، یزید بگیر و ببند  راه نینداخت چه شده که یک گروه از کنشگران آمده اند و بیانیه ای داده اند  و سر از زندان در می آورند از امید میر صیافی  تا ستار بهشتی گرفته  که کشته میشوند و نوری زادو مهدوی فر !!! چرا چنین است؟؟؟؟

نوری زاده: من فرا تر از این می روم دختر امام حسین در دمشق قصری به او میدهند که تمام نوازندگان  و شعرای عرب هر روز آنجا جمع بوده اند یعنی همین یزید خراجی برایشان  برقرار میکند که حضرت زینب تا آخر عمرش در رفاه زندگی میکرد. ببینید این رژیم ملقمه ای است از تمام الودگی های  هزارو چهار صد ساله اسلام ، هرچه آلودگی بوده در چرخ گوشت ریخته اند از آن ولایت فقیه بیرون آمده است، بنابراین این رژیم رعایت هیچ چیزی را  نمیکند،  صد سال پیش عارف قزوینی در مشهد کنسرت میدهد و در این کنسرت آخوند ها را لعنت میکند ، امروز در قرن بیست و یکم  اعلم الهدا جلو کنسرت مجاز را میگیرد ، گناه همه ما هاست  اینها ذره ذره آمدند جلو،  زنان ما تظاهراتی جلو نخست وزیری کردند که افتخار آمیز بود ، مرد ها دنبال زنها نرفتند ، ایستادند و گفتند یا روسری یا تو سری ، داستان پرستو از کجا آغاز شد از بانوی شریفی بنام شیرین عبادی  که یک پرستو برای همسرش فرستادند و زندگیش را نابود کردند،  اینها شرافت ندارند  اگر زمانی مسکو یا کی جی بی اینکار را میکرد ما ادعای اسلام داریم اسلام اجازه میدهد که اینها این جنایات را بکنند دختری جوان را وادار میکنید برود زندگی سه نفر را به نابودی بکشد و آخرش هم خودش کشته بشود؟؟

چالنگی: شما اشاره کردید که این وضعیت را همه در آن مقصر هستند ولی وقتی شما اشاره میکنید یک شهردار و بقیه در این مسائل سهم نداشتند؟؟

 نوری زاده: چرا من نمیخواهم بگویم چه کسی سهمش بیشتر یا کمتر است  این شهردار پرونده های دزدی قالیباف را بیرون میآورد!!! همان زمان ضربه فنی میشود،؟؟ نباید مردم سکوت کنند ، زمان  زمانه فریاد هست  منتظر ترامپ ننشینید، ۱۴ نفر تو ایران بیانیه دادند دکتر شعله سعدی نامه داد و زندان رفت همه نامه بدهید برای اینکه منو شما سلامتیمان را دادیم و میتوانستیم خیلی جورهای دیگر زندگی کنیم.!!

چالنگی: بهر صورت هر کس کاری کرده برای ملت ایران بوده و امیدوارم روزی این کارها مفید واقع شود. آقای شعله سعدی مختصر تفسیر شما را میشنویم؟؟

شعله سعدی : من ارزیابی ام این است که حکومت با چندین بحران مواجه است و این بحرانها خاص مثل بحران مشروعیت و کارگزاران سیاست هست و ناکارامدی حکومت هست بویژه بحران فساد و اقتصادی است و همه سرداده به هم طبیعتا حکومت میترسد  و بنابراین واکنش نشان میدهد  بویژه اینکه تحولات ایران  تجربه نشان داده که زمان نمیشناسد !! …………..

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو