تفسیر خبر سه شنبه ۲۵ تیر

سلام ، جمشید چالنگی هستم ودر ساعت پیش رو همراه با شما خوبان نگاهی خواهیم داشت به :

تنش بین واشنگتن به کجا رسیده است ؟؟

محمد جواد ظزیف  در نیویورک بسر میبرد و ممنوعیت هایی باعث شده که به گفته خود او بیش از سه ساختمان نمیتواند تردد کند.

نهایت این تحریم ها کجاست؟؟

سخنان تازه علی خامنه ای در باره انگلستان و امریکا آیا چنین تهدیداتی راه گشای مسائل مربوط به ایران و مردم ایران است

پیامد های بیانیه ۱۴ نفره و بازداشت دو تن از امضاء کنندگان این بیانیه بعد از بیست و چهار ساعت مصاحبه با تفسیرخبر….

و خبر های دیگر از جمله پیامد های زلزله در مسجد سلیمان شهر من و نیاز های مردم این شهر در کنار ۳۰۰ حلقه چاه نفت که ایران سالیان سال از این چاه های نفت تغذیه کرد و چهل سال است  که زیر نگین روحانیت شیعه قرار دارد درآمد های نفتی مسجد سلیمان و دیگر نقاط نفت خیز ایران.

میهمانان این شماره از برنامه تفسیر خبر آقایان حسن اعتمادی و خسرو فروهر  ودکتر سعید احمدی

چالنگی:تنش بین امریکا و ایران و تهدیدات امروز خامنه ای علیه امریکا و انگلستان اینها را چگونه تفسیر میکنید ؟

حسن اعتمادی: واقعیت اینست که این تهدیدات آقای خامنه ای در رابطه با توقیف ابر نفت کش خودشان مخاطب به مقامات و دولت انگلیس مطرح کردند  و گفتند بی پاسخ نخواهند گذاشت این کار خبیثانه را ، ضمن اینکه میدانیم که هفته گذشته سعی کردند پاسخی بدهند و اینها با فرستادن آن سه قایق در مقابل آن کشتی انگلیسی سعی کردند که این تهدید را انجام بدهند ولی با اخطار مسئولان ناو انگلیسی ناچار منطقه را ترک کردند و با شدت یافتن این تنش ها  و عملاً نشان داده شدن ضعف جمهوری اسلامی است و از این تهدیدات نتیجه ای نگرفته است بیشتر نشانه ضعف است و خودشان میدانند که مردم ایران دیگر به اینها توجهی ندارند و جهانیان هم به همچنین  اگر چه تناقض در رفتار آنها دیده میشود و دامن زدن به اینگونه تهدیدات سیاسی عملا تنش را میخواهند نگه دارند چون فکر میکنند که این تنش بنفع آنها خواهد بود با یک ارزیابی اشتباه نسبت به وضعیت کنونی منطقه و جهان که فکر میکنند امریکا و جهانیان  در برابر  زبان تهدید آمیز یا اقدامات  خلاف و غیر قانونی که انجام میدهند و برخورد هایی که کردند و حمله به کشتی ها و ساقط کردن پهباد امریکاییها  در خلیج فارس اینها را نقطه قوت خودشان تلقی میکنند اما در مجموع فکر میکنم اینها چیزی بیش از ضعف نیست و دنیا اعتنایی نمیکند .

چالنگی:تفسیر شما را میشنویم جناب فروهر خامنه ای گفته مومنین بی پاسخ نخواهند گذاشت حرکت انگلستان را ؟ مومنین چه کسانی هستند ؟؟

فروهر: مومنین ؟ یاد داستانی می افتم که یک نفر در صحرا تنها بود داشت از تشنگی میمرد بر میگردد و به پشت سرش میگوید همراهان عزیز کمی از شرابهاتون به من بدهید!! کسی پشت سر خامنه ای  نمانده پشت رژیم نمانده،  مومنین و مسلمین بیش از یک میلیارد هستند و ۸۰ تا ۹۰ در صدشان باور مند به شیعه هستند ، از میان همین شیعه اثنی عشری عده زیادی باورمند به ولایت فقیه نیستند !!، در این صحرای تنهایی ها که اکثر جهان اسلام با اینها دشمن هستند خامنه ای به باور من  خیلی شجاعانه این سخنرانی را کرده و شاید بعضی ها هم بگویند مسخره بوده ، داستان چیز دیگری است ، تحریم های امریکا کمر جمهوری اسلامی را شکسته است و ایکاش که در چهل سال گذشته رهبران و روسای جمهور کشور های اروپایی و امریکایی این اقدامات را آغاز کرده بودند و برای همین است که آلان میبینیم جوابهایی که از طرف جمهوری اسلامی بطرف دونالد ترامپ میاید نشانده اینست که عملیات خامنه ای و ظریف نقش پلیس خوب و پلیس بد را انجام میدهند  ، چرا ، از درون خود رژیم صحبت از اصلاحات ساختاری میشود یکی از نمایندگان مجلس دیروز اشاره کرده که باید اصلاحات ساختاری انجام بشود یعنی پلیس خوب و پلیس بد .

چالنگی : این صحبت تازه ای نیست که از درون رژیم صحبت اصلاحات ساختاری میشود اما اینکه کسی پشت سر خامنه ای نمانده تا چه اندازه بازتاب واقعی دارد آیا مومنین کسانی مثل دانشجویان خط امام نیستند  ویا کسانی  که مرکز یهودیان در آرژانتین را منفجر کردند؟؟ آیا این تهدید تلویحی را از سخنان امروز خامنه ای میشود برداشت کرد یا خیر؟؟ آقای احمدی عزیز ؟؟

احمدی : دقیقا گفتگو های غیر دیپلماتیک و غیر اخلاقی خامنه ای مشکل ساز اصلی است در روابط ایران و جهان  و همواره سخنان سخیف ایشان و ادبیاتی که استفاده میکند  نه تنها مشکلی را حل نکرده است بلکه روز به روز به مشکلات افزوده است………….

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو