پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۲۱ تیر

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.

چرا شعر کردستان خواندم ؟ ده دقیقه پیش دوستی به من زنگ زد و گفت توطئه دیگری ریخته اند !! و قرار است که سر  کاک عبدالله مهتدی و کاک مصطفی هجری  و … همه را با هم ببرند!!!  ، داستان چیست ؟؟؟ دولت نروژ یک بساط اسلو  دیگررا میخواهد درست کند که با فلسطینی ها بود اینبار  با کردها با رژیم  و مثلا اگر روحانی میخواهد گفتگو کند حالا که با سپاه همه یکی شدندن بعید نیست سر ببرند مطابق معمول زنگ زدم به محسن خاتمی، دلم نیامد به کاک  عبدالله زنگ بزنم و او مدتها با کردها بوده و با آنها زندگی کرده است محسن کلافه شد،   و خودم از آن روزی که در آن اطاقک با داریوش نازنین و با قاسملوی بزرگ  نشستم این عشقی که در دل من بود هنوز است حتی زمانی که جدا شدند من دلم نمیآمد چون اینها را یکپارچه دوست دارم ، و همیشه میگفتیم در نهضت مشروطه تبریز خواستگاه شد در جنبش ضد آخوند بی خدای خدعه گر  کردستان پایگاه خواهد شد .

حالا، آقای کاک عمر ایلخانی، اشاره ای کرده ند که ، دفاع کرده اند که احزاب بومی کردستان سیاستی را تجربه میکنند که ماحصل آن بر همگان روشن بوده  و تجربه را تجربه کردن خطاست ،تردیدی نیست که مردم کردستان از این سیاست پیروی نخواهند کرد ، خوب این را اقبال اقبالی و ما نمیتوانیم بگوییم،!!!

ما تمیدانیم بر سر مردم کردستان چی دارد میآید ما از دوهزار پیشمرگه کومله بیکار بیخبریم ، که بروند در سلیمانیه رانندگی تاکسی کنند بچه های لیسانس فوق لیسانس و جوان با هزاران آرزو ، ما باخبر نیستیم که پیشمرگه ها در کشور های دیگر هستند کاک خالد حقیقی داشت گفتگو میکرد با هاشون به او حمله کردند و تعدای را کشتند و کاک خاد هم مجروح شد ،این وسط حالا باید کومله و زحمتکشان این قصه چیست سرانجام دل به دریا زدم ، کاک عبدالله بگو دلم دارد عین گنجشک تند تند میزند ، گفت بعد از این همه سال مرا نشناختی ، فکر میکنی به تو دروغ میگویم و میروم دست به جمهوری اسلامی میدهم گفتم چطوریه؟؟؟ گفت از پشت تلفن نمیشه میآیم ودر تلوزیون با شما حرف میزنم .

در برنامه امروز دو میهمان دارم یکی آقای محسن خاتمی و آقای کورش زعیم در ایران

نوری زاده : کورش زعیم عزیزم فکر کن فردا جمهوری اسلامی در شرایطی قرار میگیرد و کسی را میفرستد نمیدان تا حالا فرستاده یا نه؟؟!! آقای زعیم دوستان عزیز بیایید ما میخواهیم با شما گفتگو کنیم؟؟!!ما گفتگو را اگر ، یک دولتی حاکم است دارد میکشد حالا توی آنپاس قرار گرفته است، سر بختیار و بریده شرفکندی و قاسملو را ترور کرده  و آن دو نفر هم که آمده بودند میخواستند به بختیار بگویند ایل ممسنی و بختیاری باهاشند، حالا آمده اند با شما گفتگو کنند شما شرط اولتان چیست؟؟؟

شما برای گفتگو پیش شرطتان چیست ؟؟

زعیم :ما این را بصراحت اعلام کرده ایم ما تمام آن طرح و برنامه ای که داریم اعلام کردیم که ما خواهان آشوب و کودتا نیستیم ، خواهان جنگ نیستیم خواهان شورش مردم علیه شما ها نیستیم ما گفتیم شما از ما نترسید ما میهنمان را دوست داریم و میخواهیم اداره اش بکنیم بازسازیش بکنیم و دباره به رفاه  و سربلندی برسانیم و شما را هم کاری نداریم از همه فساد و دزدی ها ما چشم میپوشیم چون نمیخواهیم خشونت در پیش باشد  شما بروید کنار و تیمی که ما در جزییات شرح داده ایم که از همه طیف های  جامعه  حتی آنهایی که در درون نظام هستند بشرط پاکدستی بیایند در این تیم برای نظارت به انتخابات مجلس موسسان ، خوب این مجالس مصلحت و شورا همه باید لغو بشود دادگاه های انقلاب باید تعطیل بشوند  و دادگاهها مدنی باشند البته اینها پیش شرط است که کسی شیطنت نکند. بعد وقتی انتخابات شد آنهایی که انتخاب شده اند برای مجلس موسسان میروند و قانون اساسی کاملا به روز و بر پایه آخرین تجربه های جهانی و بیانیه حقوق بشر نوشته خواهد شد  و چند گروه از داخل و خارج به ما پیشنهاد هایی داده اند  خودمان هم ایده هایی داریم که بزودی نوشتیم و بزودی پیش نویس آن منتشر خواهد شد تا بر روی این قانون اساسی نوین بحث بشود و همه گروهها نظراتشان را بگویند .

نوری زاده : من اینجا از حرف شما میخواهم یک نتیجه گیری بکنم به این معنا که شما آنچه که بعنوان اصل برایتان در هر گفتگویی مطرح است  رسیدن به مجلس موسسان است  به معنای دیگر هر نوع نهاد سرکوبگر باید حذف شود …………

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو