تفسیر خبر جمعه ۳۱ خرداد

در این شماره از برنامه تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به:

در واشنگتن گفته شد دیروز حوالی ۷ شب پرزیدنت ترامپ تصمیم گرفته بود که نقاطی در ایران از جمله سیستم رادار ایران را مورد حمله قرار بدهد اما از این تصمیم صرف نظر کرد و گفته میشود  که ترامپ گفته فرصت دیگری به ایران میدهیم و از طریق عمان پیامی برای دولت ایران فرستاده اند، برایان هوک مسئول بخش ایران  در وزارت امور خارجه به عربستان سعودی رفته است ودر ارتباط با  تحولات منطقه با مقامات سعودی به گفتگو نشستند  و خبر های دیگر حول تنش میان امریکا و جمهوری ولایت فقیه

میهمانان این برنامه آقایان علیرضا نوری زاده و عطا هودشتیان

چالنگی:من قبل از شروع برنامه داشتم یک گزارش مصل مستندی هست که شبکه های  امریکایی پخش میکنند در باره روند  فلسطین و اعراب و برمیگردد به آن سالهایی که مسئله فلسطین مهمترین مسئله خاورمیانه بود  الان مسائل گوناگون است و بحران امریکا و جمهوری اسلامی مهمترین مسئله شده است نگاه شما را با توجه به آخرین رویداد های منطقه و این پهباد امریکا را که زدند و واکنش های امریکا را در چه مسیری تفسیر میکنید ؟؟؟

نوری زاده: من کم کم با عرفات و ابوماذن هم رای میشوم، که انقلاب اسلامی آمد که فلسطین را از بین ببرد و نابود کند ، از روزی که این به اصطلاح انقلاب حکومتش را بر مملکت ما بر قرار کرد هم وطن ما و هم منطقه روز خوشی ندیده است، در ثانی  اینها کاری کردند که اسراییل تمام بهره برداری ها را کرد و هرکجا کم می آورد آقای احمدی نژاد  و سرداران سپاه کمکش میکردند و اینست که امروز جولان را ضمیمه میکند و سفارتش را به بیت المقدس میبرد خمینی یار تودلی اسراییل بود و جانشینانش هم همینطور!!! تا اسراییل آرزوی از نیل تا فراتش را بتواند تحقق بدهد.  جمهوری اسلامی شعارهای فلسطینیش گوش عالم را کر کرده است،.

یکشنبه  پیش محمود علوی در لبنان چمدانهای پول را به اثامه حمدان و در دمشق به ابو ماهر داد برای اینکه اگر جمهوری اسلامی بخواهد یک  ماجراجویی دیگری هم بکند بیایند در خیابان عربده بکشند

اما در مورد اتفاقی که افتاد من یک سئوالی بسیار سنگین روی مغزم فشار میاورد ، که به چه حقی یک آخوند باید سرنوشت ۸۵ میلیون نفر ایرانی را در دست بگیرد!!! دیشب من آسوده نخوابیدم و هموطنانم هم همینطور !! و چند تلفن و ایمیل داشتم که آقا حمله میشود یا نه ؟؟؟ این وحشتی است که در جامعه ما انداخته اند ، این سپاه با عربده جویی های قلابی فکر کردند با زدن یک پهپاد روی خلیج فارس و به دروغ گفتند در منطقه ما بوده، کسی حرفشان را باور میکند؟؟ اینها اینقدر احمق هستند که میروند مین به کشتی میگذارند و بعد که منفجر نمیشود تیم نجات میفرستند تا آنرا خارج کنند و فکر نمیکنند که دارند فیلمشان را میگیرند،،  و سید علی خامنه ای بخاطر این خوابهایی که دیده ولی امر مسلمانان جهان که هیچ ، ولی مسلمانان چهار راه آذربایجان و خانه اش هم نیست!!!! این بازی ها باعث شده که ما در برابر یک خطر بزرگ قرار گرفته ایم ، اینکه ترامپ ماجرا را به عقب انداخته از درایت اوست، او میخواهد یک جامعه بین المللی با او همصدا بشود وبعد کار نظامی بکند و الان جمهوری اسلامی دارد این زمینه را فراهم میکند ، شش عمل تروریستی و خارج از عرف بین المللی انجام داده در عرض این مدت در عربستان خط لوله را منفجر کرده هواپیماهای بدون سرنشین به حوثی ها داده به فرودگاه ابها که یک فرودگاه مدنی است را مورد حمله قرار داده اند  چهار کشتی را در فجیره مین گذاری کردند و منفجر کردند و اخیراً این دو نفتکش آنهم نفتکش ژاپنی در روزی که نخست وزیر ژاپن دارد با سید علی دیار میکند  به اعتقاد من سکوت امریکاییها و اینکه جواب ندادند دلیل بر این نیست که ترامپ میترسد ، در حال حاضر خانم نانسی پلوسی هم با ترامپ همصدا است همه دنبال این هستند که جمهوری اسلامی باید ادب بشود ، منتها زمان ادب شدن را جمهوری اسلامی مشخص نمیکند، و جای این چنان سیلی خواهند خورد که سرشان را نتوانند بلند کنند.

چالنگی: نانسی پلوسی رهبر دمکرات امریکا است ،آقای هودشتیان تفسیر شما را می شنویم؟؟

چرا در این شرایطی اینچنین اقداماتی صورت میگیرد ؟؟

هودشتیان: خدمتتان عرض شود که از طریق آنچه که میتوان دید  مجموعه اخبار و تحلیل ها و گزارش هایی که خود امریکا و اروپاییان داده اند میتوان در واقع به عبارتی فهمید که تمام این عملیات کار خود نظام جمهوری اسلامی بوده است و این هم در پی یک فکر نابجا و نا سنجیده ای صورت گرفته که میگویند  که بهترین  نوع دفاع برای یک قدرت ضعیفی مثل ایران در برابر  نیروی نظامی امریکا که تاب تحمل نخواهد داشت  بهترین کار حمله است !!!. این جا و آنجا نیشگونی میگیرد و گوشی  میکشد و ناخنکی میزند  تا ببیند طرف مقابل چگونه است ؟؟ این طرح ولایت فقیه است !، من اساساً باور نمیکنم که عملیات پیش از این هم کار سپاه نبوده است.  مجموعه اینها میخواهد بگوید  که تو، یعنی امریکا  حمله بکن، چون تصور میکند بیت رهبری و نظام  که از طریق این حمله امکان بسیج عمومی  مثل گذشته خواهد داشت و اینکه میتواند از طریق جنگ احتمالی هرچند کوچک اینجا و آنجا ، ثبات  خودش را و سرکوب بیشتر مخالفینش را انجام بدهد  و انسجامی جدید به نظام بدهد ، این یک سوی قضیه است و سوی دیگر  احتمالا می خواهد مذاکره کند اما روش و منش نظام در مذاکره این است که جایی را بزنند و با دست پر برای نیروی ضعیف مثل اینها  و نیروی غول پیکری مثل امریکا و حامیانشان  مثل عربستان و اسراییل که این تهاجم فکر نمیکنم شکل بگیرد به این صورت، در مذاکره آینده دست پری را داشته باشد………….

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو