تفسیر خبر سه شنبه 1 بهمن

در پی لغو بخش بزرگی از تحریم ها در اتحادیه اروپا در ارتباط با برنامه هسته ای ایران گفته می شود که احتمالا امکانات بیشتری برای مبادلات اقتصادی میان ایران و برخی از کشورهای اتحادیه اروپا فراهم خواهد شد. چه کسانی از این گشایش اقتصادی سود می برند، مردم یا معامله گران دولتی؟
در پی کشته شدن دو بانوی ایرانی در اثر سهل انگاری آتش نشانی تهران، هیچ یک از مسئولان آتش نشانی تاکنون مورد بازخواست قرار نگرفته اند، خانم معصومه ابتکار مسئول سازمان محیط زیست می گوید وضعیت محیط زیست در ایران در سال جاری میلادی وخیم تر نیز خواهد شد. در عرصه حقوق بشر اخبار رسیده حاکی است که وضعیت نابسامان در زندان های ایران همچنان ادامه دارد و شکنجه و محرومیت بسیاری از زندانیان سیاسی از خدمات لازم پزشکی از مشخصات سیاست های جاری در جمهوری اسلامی است و حال آقای پورشجری از زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است.
با شما عزیزان در این شماره از تفسیر خبر خواهیم بود و به بررسی مسائل گفته شده خواهیم پرداخت. میهمان نیمه نخست برنامه دکتر جمشید اسدی کارشناس امور اقتصادی و در نیمه پایانی آقای اردوان روزبه روزنامه نگار و مدیر و سردبیر رسانه خبری رادیو کوچه هستند. با ما همراه باشید و در گفتگوها شرکت کنید.

یوتیوب دانلود HQ

برنامه را از طریق پلیر زیر بشنوید