ایران در رسانه های جهان چهار شنبه ۴ اردیبهشت

آمریکن کنسرواتیو: فشارهای آمریکا در به تسلیم کشاندن رژیم ایران شکست خورده است

وبسات خبری – تحلیلی آمریکن کنسرواتیو که ناشر نظرات مخالفان دولت ترامپ می باشد در گزارشی پیرامون تصمیم دولت او برای لغو معافیت ها برای خرید نفت ایران می نویسد این سیاست در راستای افزایش فشارهای های آمریکا برای به تسلیم کشاندن رژیم ایران است که تاکنون شکست خورده است.

به گفته آمریکن کنسرواتیو، ایران تاکنون به هیچ یک از شرایط اعلام شده از سوی مایک پومپیو وزیر خارجه آمریکا گردن نگذاشته است و انتظار هم نمی رود سران حکومت ایران قصد انجام این کار را داشته باشند.

در این گزارش آمده است: «مایک پومپیو اعلام کرده است که آمریکا درخواست ها و شرایط خود از حکومت آیت الله ها و شرکای در قدرت آنها را به روشنی اعلام کرده است. آنها باید از تلاش برای ادامه برنامه هسته ای خود و آزمایش های موشکی دست بردارند و حمایت و عملیات تروریستی خود را متوقف کنند و به دستگیری خودسرانه شهروندانشان و آمریکایی ها پایان بدهند.

اما ایران برنامه هسته ای مشکوک خود را ۱۵ سال پیش  متوقف کرده بود و این درخواست واشنگتن یکسال پس از خروج از توافق هسته ای نامعقول و غیر ممکن بنظر می رسد. 

در حال حاضر با این شرایط اعلام شده به نظر نمی رسد دولت ترامپ واقعا قصد هیچگونه مذاکره ای را با حکومت ایران داشته باشد و این یعنی سیاست واشنگتن در مورد آن کشور برای آمریکا و مردم آن هیچ امنیتی را به همراه نمی آورد. از آن گذشته نه به تغییر رژیم ایران می انجامد و نه حتی رفتار متزلزل کننده آن را عوض  می کند».

ReplyReply allForward