پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۶ فروردین‎

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم.
این سیلاب نوروزی و مصیبتی که در نوروزبرای ما رخ داد بسیاری از هموطنانمان آسیب دیدند در واقع تلنگری بود به هوشیاری ما، و ما را آگاه کرد که از این مجموعه دزد به وطن زده هیچ انتظاری نباید داشت، اینها گامی در راه وطن بر نمی دارند در زمان حادثه صدها مسئول بلند پایه در خارج از کشور بودند ، یاد گرفتند چطور با تورها مسافرت کنند از این طرف دوبی ابوظبی، مسقط از آنطرف تاجیکستان ارمنستان ترکیه اونهایی هم که ویزای شنگن دارند به اروپا می روند، اروپا گردی، اخیراً خیلی مد شده قبرس ترک نشین میروند و در کازینو ها قمار میکنند، در هر حال برای جمهوری ولایت فقیه همه ایران هم نابود بشود برایشان مهم نیست، مگه خمینی ککش گزید که صدام شهر ها و روستا های ما را از بین برد ؟؟ او عین خیالش نبود او میخواست به قدس از راه کربلا برسد!! که نرسید .
امروز میهمان عزیز و گرامی داریم که در حالی که دندان درد داشت اینقدر معرفت و لوطی گری و انسانیت که در تمام عمرش داشت، حاضر به گفتگو شد ، سلام میکنم به دکتر کردوانی عزیز

دکتر کردوانی : سلام بر شما و بینندگان گرامیتان ، پیش از هر چیز هم یکبار دیگر سال نو را تبریک میگوییم و هم اظهار همدردی میکنیم با هموطنانی که عزیزانشان و زندگیشان را در این سیل ویرانگر از دست دادند ما همیشه قلبمان در ایران و در کنار مردم آسیب دیده هستیم . و عرض تسلیت به خانواده هایی که عزیزانشان را از دست دادند

دکتر نوری زاده : دکتر من همینطور که نگاه میکردم که به این اظهار نظرات این کارشناسانشان که چرا سیل آمده ؟ و چطور در ارتباط با سیل سخن میگفتند و هرکدام دیگری را متهم میکرد و یکی روحانی را مقصر و دیگری سپاه را مقصر مینامید و مرتب به هم می پریدند ولی شما بعنوان یک انسانی که دلتان برای این مملکت می تپد آیا عجز و بیچارگی این نظام را در همه ابعادش در این سیل ندیدید ؟؟؟

دکتر کردوانی : کاملا فرمایش شما صحیح است در این سیل چند تا درس ما میگیریم ، نخستین درسی که هست این همدلی و همیاری خود مردم است و نشان دادند که چقدر صاف و بی غل و غش هستند و چقدر گذشت دارند، نمونه اش در شیراز که خود شما دیده اید که هم از میهمانهای نوروزی پذیرایی میکردند و هم به کمک سیل زدگان می شتافتند و عجیب اینکه قوه قضاییه بسیاری از حسابها که قرار بود باز بشود برای کمک به مردم، قوه قضاییه گفت ما این حسابها را میبندیم . در جایی که خودشان هیچ کمکی نمیکنند حال که مردم میخواهند کمک کنند قوه قضاییه با زور نمیگذارد.
دومین درسی که میشود گرفت، نشان داده شد که چرا امر تخصص مهم است ، یعنی این آقایان که از روز اول پس از انقلاب جهل تحت عنوان فرهنگی که گفتند تخصص مهم نیست تعهد مهم است نشان داده شد که در این ماجرای سیل چه حکومت کرده ، چه سپاه کرده نمونه اش خط آهن شمال نشان داده شد که چقدر مسئله تخصص در امور مملکت مهم است و این در امر مملکت داری هم میشود مشاهده کرد که این تخصص وجود ندارد و چقدر مهم است که انسانهای کاردان امور حکومت را به دست داشته باشند
و سومین مطلب در واقع بی لیاقتی کل حکومت است در اداره یک امری که خوب طبیعی است و این تنها قهر طبیعت نبود، قهر نادانی و نا کفایتی بود و اینکه هیچ برنامه منظمی برای این گونه وقایع ندارند و پیش بینی نشده بود و عجیب است که در این بحبوحه که چندین استان مملکت زیر سیل رفته و مردم بی خانمان شده اند و مردم عزیزانشان رااز دست داده اند و هستیشان را سیل برده است این آقایان دعواهای حیدر نعمتی راه انداخته اند و بجای اینکه به درد مردم برسند سپاه یک طرف ماجرا را گرفته و دولت در طرف دیگر ، و نکته ای را باید گفت و یکی نکرد، مسئولین محلی از جان مایه گذاشتند .ولی این از جان مایه گذاشتنشان اثر لازم را نداشته برای اینکه دست تنها بودند و حمایت نشدند و برنامه منظمی نبوده و به جایی نرسیده است معلوم نیست چرا سپاه خودش بدون هماهنگی با دیگر بخشها خودش به شمال رفته و خط آهن را منفجر کرده است تازه این خط آهنی که خودش کشیده !! یعنی نشان میدهد که دولت به مفهوم واقعی کلمه در این مملکت نیست ،.
دکتر نوری زاده : حرفهای محمد علی جعفری را هم شنیدید، طرف داشت برایش توضیح میداد که آقا نمیشود میگفت نه چرا اگرسوراخ کنیم درست میشود . یعنی بخاطر ندانم کاری هایش در جنگ بهمراه رحیم صفوی و رضایی حتی خمینی میخواست رضایی را اعدام کند!! من دیدم در منطقه شهریار یک آقای بنام بهزاد درخشان نایب رئیس شورای شهر بوده و یک نفر دیگر بنام مهندس منصور شهبازیان بعنوان شهردار بوده ، اینها یک کمیته پیش گیری تشکیل دادند قبل از اینکه بخواهد سیل نزدیک بشود و متخصص آوردند و جلو سیلی که میتوانست منطقه را نابود کند را گرفتند. آدمهایی محلی که میتوانستند شاید چاره اندیشی بهتری بکنند این آقایان سپاهی و دولتی کارشان را خراب کردند و باعث شد تلفات سنگینی در بعضی مناطق بوجود بیاید.

دکتر کردوانی: مردم محلی و مسئولان از استان گلستان تا لرستان و خوزستان همه از جان مایه گذاشتند در این سیل وحشتناک باید بلاخره یک رهنمود هایی بدهند که متاسفانه نبود متخصصین این حوادث را اسفناک تر نمود. من دربچه گی سیل را دیده ام و دیدم که بنیاد همه چیز را میکند و با خود میبرد بنابراین آمادگی، لازم دارد، پیش بینی، لازم دارد که در چنین مواقعی چه باید کرد.

دکتر نوری زاده : خوب شما در این گیر و دار ملاحظه میکنید که زمانی در ایران هر اتفاقی میافتاد مثل زلزله و سیل و آتش سوزی ، تمام جهان بلند میشدند و به یاری ایران میآمدند این عدم سمپاتی با ایران، من سئوال کردم از اینها، گفتند در اتفاقات گذشته ما با دزدی مواجه شدیم و چادر هایی که برای زلزله زدگان فرستادیم سفارتمان گزارش داد که اینها را دارند در خیابانها میفروشند یعنی این نظام دزد باعث شد که همدلی جهانی با ما کم بشود یعنی کشوری که گل سر سبد منطقه بود و همه دلشان میخواست به یاری ایران بیایند دچار مشکل شد ………..

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو